عرضه اولیه طلایی در دوران سقوط شاخص!

عرضه اولیه طلایی در دوران سقوط شاخص!

نمادهایی که در یک سال گذشته عرضه اولیه شدند در روند فرسایشی بازار که از مرداد 99 آغاز شد، عملکردهای متفاوتی داشتند.‌ نماد شصدف با یک سیر صعودی چشم‌گیری حتی در دوران افت شاخص بازار بازدهی مثبت ثبت کرد.

به گزارش تجارت‌نیوز، برخی از سهم‌هایی که عرضه اولیه شدند در روند بازار عملکردهای قابل توجهی را از خود نشان دادند. برخی از نمادها در روند نزولی شاخص که شاخص بازار کاهش چشم‌گیری را به همراه داشت، با یک عملکرد مثبت با ثبت افزایش تقاضا، روند صعودی را تجربه کردند.

نماد شصدف (شرکت صنعتی دوده فام) در اسفند 98 عرضه اولیه شد. قیمت عرضه آن 592 تومان بود و پس از گذشت تقریبا پنج ماه از عرضه آن در ابتدای مرداد 99، افزایش سرمایه 250 درصدی ثبت کرد. قیمت این نماد در زمان افزایش سرمایه به مبلغ 1826 تومان رسیده بود که رشد 208 درصدی را در مدت تقریبا پنج ماه ثبت کرد.

شاخص بازار سرمایه از مرداد روند فرسایشی خود را آغاز کرد و تا امروز افت شاخص 800 هزار واحدی را تجربه کرد. در این مدت بسیاری از سهم‌ها با صف فروش همراه بودند و سیر نزولی قیمت داشتند، اما نماد شصدف در این مدت افت شاخص بازار همچنان با سیر صعودی قیمت همراه بود.

قیمت روز نماد شصدف سه هزار تومان است که نسبت به سال گذشته که عرضه اولیه شد، رشد 406 درصدی را در مدت یک سال تجربه کرده است. بر اساس قیمت روز این نماد، از ابتدای مرداد که افت شاخص بازار آغاز شد و تاکنون ادامه دارد با یک رشد 64 درصدی سیر صعودی قیمت خود را طی کرده است.

محمد مهدی عشریه درباره روند معاملاتی این نماد توضیح داد: با توجه به افزایش ظرفیت تولید و طرح توسعه شرکت صنعتی دوده فام نیز برای سال آتی احتمال رشد 20 درصدی در سود سازی هر سهم را داریم. عملا برای سال آتی حدودا 135 تومان eps برای هر سهم پیش‌بینی می‌شود. البته با توجه به سود انباشته حدود 70 میلیاردی، شرکت برای هر سهم حدودا 100 تومان نیز سود انباشته دارد. البته فعالان بازار سرمایه بنا بر انتظارات تورمی و نرخ بهره باید قیمت یک سهم را ملاک خرید و فروش خود قرار دهند، نه با صف خرید یا صف فروش!

آخرین اخبار بازار سهام را در صفحه بورس تجارت‌نیوز دنبال کنید.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد