خانه‌های کلنگی در منطقه میرداماد تهران چند؟

خانه‌های کلنگی در منطقه میرداماد تهران چند؟

خانه کلنگی با متراژ 1400 متر در بلوار میرداماد 450 میلیارد فروخته می‌شود؛ تقریبا متری 320 میلیون. این رقم الان تقریبا...

قیمت خانه کلنگی در تهران به لطف قابلیت سرمایه‌گذاری می‌تواند از ارزش خانه‌های مسکونی بیشتر باشد. طبق آخرین آمارهای رسمی متوسط قیمت مسکن در منطقه یک تهران به عنوان گران‌ترین بخش بازار مسکن به متری 88 میلیون تومان رسیده، اما بررسی جدیدترین فایل‌های مربوط به فروش خانه کلنگی نشان می‌دهد در منطقه یک فروشنده‌های زیادی چند برابر این رقم را به خریداران پیشنهاد می‌دهند. این وضعیت فقط مختص منطقه یک نیست و از این دست موردها در سایر مناطق پایتخت زیاد است.

قیمت خانه کلنگی در قیطریه تهران 170 میلیارد تومان ناقابل اعلام شده است. متراژ این خانه هزار متر است و فروشنده ارزش هر متر را 170 میلیون تومان درنظر گرفته. رقمی که طبق آمارهای رسمی تقریبا دو برابر متوسط قیمت آپارتمان‌های مسکونی در منطقه یک به‌حساب می‌آید.

در محله اراج که بخشی از منطقه یک است و معمولا قیمت خانه‌های آن کمتر از محله‌هایی مثل نیاوران و فرمانیه و... است، خانه کلنگی دیگری را متری 90 میلیون تومان آگهی کرده‌اند که باز هم از میانگین ارزش آپارتمان‌های مسکونی منطقه یک (حدود 88 میلیون تومان) بیشتر است. متراژ این ملک کلنگی چهار هزار و 300 متر است و خریدار باید 387 میلیارد تومان بابت خرید آن بپردازد.

در محله نیاوران خانه کلنگی سه طبقه با متراژ مجموع 350 متر را 95 میلیارد تومان می‌فروشند. با یک ضرب و تقسیم ساده ارزش هر متر از این خانه کلنگی کمی بیش از 270 میلیون تومان به‌دست می‌آید که این رقم سه برابر بیشتر از متوسط قیمت مسکن در منطقه یک است. از این دست آگهی‌ها و فروشنده‌ها در سایر مناطق تهران هم پیدا می‌شود و ارقام شگفت‌انگیز خانه‌های کلنگی فقط به منطقه یک محدود نمی‌شود.

قیمت خانه کلنگی در دهکده المپیک توسط فروشنده‌ای 12 میلیارد و 500 میلیون تومان اعلام شده است. این خانه که طبق اعلام فروشنده هنوز قابلیت سکونت دارد، متری 62 میلیون و 500 هزار تومان آگهی شده و این رقم از میانگین ارزش خانه‌های مسکونی منطقه پنج (تقریبا متری 55 میلیون تومان)، متری هفت میلیون و 500 هزار تومان بیشتر است.

در بلوار میرداماد تهران که بخشی از منطقه سه محسوب می‌شود، خانه کلنگی با عمر بنا 30 سال را 450 میلیارد تومان آگهی کرده‌اند. متراژ هزار و 400 متری این ملک، ارزش هر متر را از دید فروشنده نزدیک 320 میلیون تومان نشان می‌دهد که با این پول می‌شود الان یک دستگاه پژو 206 تیپ 2 صفرکیلومتر خرید. ناگفته نماند که رقم 320 میلیون تومانی هر متر از این ملک کلنگی، 4.5 برابر میانگین ارزش خانه‌های مسکونی منطقه سه به‌شمار می‌رود.

خانه کلنگی 110 متری در محله سلسبیل دقیقا چهار میلیارد تومان آگهی شده است. رقمی که نشان می‌دهد فروشنده بابت هر متر مربع انتظار دریافت 36 میلیون تومان را دارد که این رقم تقریبا چهار میلیون تومان از میانگین ارزش خانه‌های منطقه 10 که سلسبیل را در خود جای داده، بیشتر است.

قیمت خانه کلنگی 300 متری در شهرک کاروان که بخشی از منطقه 15 تهران واقع در جنوب شهر است، 11 میلیارد و 550 میلیون تومان است. به زبان ساده فروشنده بابت هر متر از این خانه کلنگی چشم‌انتظار پرداخت 38 میلیون و 500 هزار تومان است؛ تقریبا 13 میلیون تومان بیشتر از متوسط قیمت مسکن در منطقه 15. در این ملک 300 متری، سه واحد 90 متری ساخته شده و 25 سال از عمر بنا آن می‌گذرد.

در محله زاهد گیلانی که بخشی از منطقه 13 است، خانه کلنگی 116 متری را شش میلیارد و 150 میلیون تومان قیمت‌گذاری کردند. در این بخش از شهر میانگین ارزش خانه‌های مسکونی متری 41 میلیون تومان است، اما فروشنده این ملک کلنگی ارزش هر متر را 12 میلیون تومان بیشتر یعنی 53 میلیون تومان درنظر گرفته است.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد