ارزش سهام عدالت دو برابر شاخص کل ریخت

ارزش سهام عدالت دو برابر شاخص کل ریخت

در این هفته شاخص کل بورس بیش از سه درصد افت کرد اما افت ارزش سبد سهام عدالت دو برابر شاخص کل بود.

به گزارش تجارت‌نیوز، بازار سهام هفته گذشته را با افت 3٫1 درصدی به پایان رساند. شاخص کل بورس هم وارد کانال یک میلیون و 410 هزار واحدی شد تا آخرین تلاش‌ها را برای حفظ کانال 1٫4 میلیون واحدی ثمربخش کند.

اتفاقات مهم این هفته بازار سهام تقریبا همگی به ضرر آن بود. عدم آزادسازی قیمت‌ها، فروش اوراق دولتی و قطع گاز صنایع از جمله این اتفاقات بودند. آزادسازی واردات خودرو هم این هفته در صحن علنی مجلس به تصویب رسید که با توجه به شرایط پیچیده آن به عقیده کارشناسان تاثیر قابل توجهی بر بازار بورس نخواهد گذاشت.

با توجه به عملکرد نه چندان مثبت بورس در هفته گذشته، ارزش سهام عدالت هم در این هفته دستخوش تغییراتی شد. بر اساس محاسبات انجام شده، قیمت سهام عدالت 532 هزار تومانی در پایان این هفته به 12 میلیون و 510 هزار تومان رسید که نسبت به هفته گذشته حدود 800 هزارتومان کاهش پیدا کرد. این در حالی بود که از نظر درصد افت، ارزش سبد سهام عدالت 6 درصد افت داشت.

با این حساب ارزش 60 درصد سهام قابل فروش این سبد 7 میلیون و 505 هزار تومان است. ارزش سهام عدالت یک میلیون تومانی نیز در آخر هفته به 23 میلیون و 518 هزار تومان رسید. ارزش 60 درصد سهام قابل فروش این سبد نیز 14 میلیون و 111 هزار تومان است.

مهمترین اخبار بازار سهام را در صفحه بورس تجارت‌نیوز بخوانید.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد