ماجرای مسمویت و نشت گاز یک شهر / مسببان نشت هنوز دستگیر نشده‌اند!

ماجرای مسمویت و نشت گاز یک شهر / مسببان نشت هنوز دستگیر نشده‌اند!

شب پیش عده‌ای اقدام به دزدیدن دو کپسول کلر از شرکت آب و فاضلاب شهرستان هفشجان کردند و پس از آن هم با پخش آن گاز عده‌ای از مردم مسموم شدند. این حادثه، خوشبختانه خسارات جانی در پی نداشته اما سارقان و مسببان این ماجرا هنوز هم پیدا نشده‌اند.

به گزارش تجارت‌نیوز، شب پیش در شهرستان هفشجان، واقع در چهارمحال‌وبختیاری حادثه‌ای رخ داد. ماجرا از این قرار بود که 2 کپسول کلر در این استان ربوده شده بود و باز شدن این دو کپسول باعث مسمومیت برخی از مردم آن منطقه شد. شرکت آب و فاضلاب این شهرستان به تجارت‌نیوز می‌گوید: این حادثه شب پیش با همکاری نهادها و مردم به سرعت حل شد.

این شرکت شرح می‌دهد: دو کپسول شب پیش از مخزن اتاقک گندزدایی هفشجان ربوده شده بود. آب خروجی این مخزن با کلر گندزدایی می‌شود و از همان جا به لوله‌هایی فرستاده می‌شود و به طور مستقیم به خانه مشترکان فرستاده می‌شود.

شرکت آب و فاضلاب توضیح می‌دهد: سارقان دیشب در اتاقک گندزدایی را شکاندند و دو کپسول دزدیدند که آن‌ها را باز کردند؛ به همین دلیل هم شب گذشته حادثه نشت کلر در شهر اتفاق افتاد و عده‌ای هم مسموم شدند.

این شرکت ادامه ماجرا را این‌گونه شرح می‌دهد: نیروهای آتش‌نشانی و حوادث اداره آب به محض متوجه شدن، ماجرا را پیگیری کردند و به کمک شبکه بهداشت، این حادثه کنترل شد.

بنا بر اطلاعات به دست آمده از شرکت آب و فاضلاب این شهرستان حادثه مصدومیت جدی نداشته است. اداره آب شهرستان هفشجان تصریح می‌کند: در حال حاضر آب کاملا سالم است. کپسول‌های در مدار به خوبی قبل کار می‌کند و سارقان موفق به از مدار خارج کردن آن نشده بودند؛ به همین دلیل هم حادثه در ابعاد عظیم رخ نداده است و آب همچنان هم گندزدایی شده به خانه‌های مردم فرستاده می‌شود.

بنابراین و طبق گفته‌های این شرکت، تنها مشکل پیش آمده شب پیش، آلودگی هوا بوده که به دلیل پخش کلر اتفاق افتاده و در همان ساعات اولیه هم مهار شده است. این نشتی و آلودگی خارج از شهر اتفاق افتاده و افراد حاشیه شهر درگیر مسمومیت شده بودند؛ به همین دلیل هم تعداد مصدومان بسیار کم است.

شرکت آب و فاضلاب همچنین اظهار می‌کند: مصدومان این حادثه کمتر از 10 نفر بودند که مشکل‌شان هم خیلی جدی نبود. این مصدومان همان شب به طور سرپایی درمان شدند.

نیروی انتظامی همچنان به دنبال مسببان این حادثه است و تا این لحظه، خبر جدیدی از سارقان در دست نیست.

برای مطالعه بیشتر در همین باره، گزارش «» را هم بخوانید.

local_offerبرچسب‌ها:

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد