ادامه کاهش قیمت نفت از ترس ورشکستگی در بانک‌های آمریکا

ادامه کاهش قیمت نفت از ترس ورشکستگی در بانک‌های آمریکا

ورشکستگی بانک سیلیکون ولی که ارزش اوراق قرضه خزانه‌داری آمریکا را کاهش داد و نگرانی در مورد بحران مالی جدید را شعله‌ور کرد، قیمت نفت در معاملات امروز بیش از 2 دلار کاهش یافت.

به گزارش گروه اقتصاد بین‌الملل فارس به نقل از رویترز، به دنبال ورشکستگی بانک سیلیکون ولی که ارزش اوراق قرضه خزانه‌داری آمریکا را کاهش داد و نگرانی در مورد بحران مالی جدید را شعله‌ور کرد، قیمت نفت در معاملات امروز بیش از 2 دلار کاهش یافت و بر کاهش ها روز گذشته افزوده شد.

در لحظه انتشار این خبر، هر بشکه نفت برنت با یک دلار و 71 سنت کاهش 79.06 دلار فروخته شد و هر بشکه نفت خام آمریکا با یک دلار و 85 سنت کاهش معامله شد.

هر دو شاخص نفتی در روز دوشنبه به ترتیب به کمترین رقم از اوایل ماه ژانویه و دسامبر رسیدند.

منکه کارستن، تحلیلگر بانک UBS معتقد است، تحولات روز دوشنبه بازار بیشتر حول و حوش اخبار مربوط به بانک‌های آمریکا بود تا اخبار مربوط به بازار کالاهای اساسی و نباید هیچ تاثیر معناداری میان مدت و بلندمدت داشته باشد.

ورشکستگی ناگهانی بانک سیلیکون ولی این نگرانی را ایجاد کرد که این خطر به سایر بانک‌ها کشیده شود.

پس از ورشکستگی بانک سیلیکون ولی، تاجران اکنون انتظار دارند که فدرال رزرو دیگر نرخ بهره را 0.50 درصد در این ماه افزایش ندهد. درحالی که پیش از این اتفاق 70 درصد انتظار داشتند این افزایش صورت بگیرد. اکنون پیش‌بینی می شود که نرخ بهره 0.25 درصد افزایش یابد.

افزایش کمتر نرخ بهره می تواند به معنای تضعیف دلار باشد که به نوبه خود یک سیگنال صعودی برای قیمت نفت است.

در عین حال، تورم مصرف کننده در چین، بزرگ ترین واردکننده نفت جهان، در ماه فوریه به کمترین میزان در یک سال گذشته کاهش یافته است.

پایان پیام/

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد