مقایسه صندوق‌ های سرمایه‌ گذاری قابل معامله / ورق برای صندوق‌ های زعفرانی و صنوین برگشت

مقایسه صندوق‌ های سرمایه‌ گذاری قابل معامله / ورق برای صندوق‌ های زعفرانی و صنوین برگشت

در هفته گذشته، صندوق‌های ETF «سهامی» به طور متوسط، بازدهی 3.4درصدی را ثبت کردند و صندوق‌های مبتنی بر طلا، با رشد 2.5درصدی همراه شدند.
برای آگاهی از آخرین اخبار بورس اوراق بهادار تهران اینجا کلیک کنید

اقتصاد آنلاین سهیل بانی؛ صندوق‌های معامله‌پذیر سرمایه‌گذاری در سهام در هفته‌ای که گذشت به طور متوسط 3.4درصد رشد قیمت را تجربه کردند و خالص ارزش دارایی‌های آن‌ها 3.2درصد افزایش یافت، این در حالی بود که شاخص کل بورس رشد 3.7درصدی را به ثبت رسانید.

صندوق‌های سرمایه‌گذاری در سهام (سهامی، مختلط و شاخصی)

بیشترین بازدهی هفتگی قیمت، 9.7درصد و مربوط به صندوق شاخصی بازار آشنا (وبازار) بود، همچنان بهترین عملکرد در اختیار صندوق زرین کوروش قرار گرفت به طوری که خالص ارزش دارایی‌های آن 5.2درصد ارتقا یافت.

بیشترین سقوط قیمت صندوق‌های قابل معامله در این هفته به صندوق سپهر اندیشه نوین اختصاص داشت؛ صندوق «صنوین» بر خلاف رشد 2.1درصدی ارزش دارایی‌های تحت تملکش با افت 1.7درصدی قیمت مواجه شد.

صندوق مدیریت ثروت بازنشستگی (مدیر) را می‌توان ارزان‌ترین صندوق در شروع هفته بعد نام برد زیرا قیمت آن روی تابلو 14.6درصد زیرNAV  ابطال قرار دارد. صندوق فراز داریک نیز به عنوان گران‌ترین صندوق با انحراف 9.4درصدی قیمت به استقبال هفته بعد رفت.

صندوق‌های دولتی

در طول هفته صندوق واسطه‌گری مالی یکم 1.1درصد افزایش قیمت داشت اما ارزش سبد بانکی و بیمه‌ای آن 1.3درصد کاهش یافت. دومین صندوق دولتی یعنی صندوق پالایشی یکم 5.2درصد رشد قیمت داشت درحالی که به ارزش سبد دارایی‌های پالایشگاهی آن 5.9درصد اضافه شد. بدین ترتیب قیمت «دارا یکم» 25.2درصد و «پالایش» 20درصد زیر NAV ابطال بسته شد.

صندوق‌های کالایی (طلا و زعفران)

در طول هفته جاری صندوق‌های مبتنی بر سکه طلا به طور میانگین بازده 2.5درصدی برای سرمایه‌گذاران خود به ارمغان آوردند، به موازات آن گواهی سپرده یک روزه سکه طلای بانک رفاه 2.2درصد رشد قیمت داشت و 0.9درصد بالای قیمت سکه بازار آزاد به معاملات این هفته خود پایان داد.

از میان صندوق‌های کالایی، صندوق ETF پشتوانه طلای لوتوس (طلا) بهترین بازدهی (2.5درصد) را به نام خود ثبت کرد، حباب منفی صندوق طلای سرخ نوویرا (نهال) نیز به 17.5درصد رسید.

برای مشاهده تصویر در اندازه اصلی، روی آن کلیک کنید

local_offerبرچسب‌ها:

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد