3 پیشنهاد ویژه وزیر اقتصاد برای حمایت از بورس

3 پیشنهاد ویژه وزیر اقتصاد برای حمایت از بورس

عضو کمیسیون تلفیق بودجه اعلام کرد، وزیر اقتصاد سه پیشنهاد را جهت حمایت از بازار سرمایه به کمیسیون تلفیق ارايه کرده...

سید محسن دهنوی با اشاره به برخی جزيیات پیشنهادات دولت و مجلس برای حذف ارز 4200 تومانی و تخصیص منابع برای حمایت از 7 دهک درآمدی گفت: تا امروز پیشنهاد دولت برای جبران آثار ناشی از حذف ارز واردات کالاهای اساسی و دارو به دست کمیسیون تلفیق بودجه مجلس شورای اسلامی نرسیده است. بر این اساس مباحثی مانند پرداخت یارانه نقدی فقط برای 4 ماه اعتباری نداشته و مجلس تا ابتدای هفته منتظر بسته پیشنهادی دولت در این خصوص میماند.

عضو کمیسیون تلفیق بودجه 1401 گفت: در بین جلسات مشترکی که بین دولت و مجلس برای بررسی آثار و راهکارهای پیشنهادی جبران آثار حذف ارز 4200 تومانی برگزار شد،‌ ريیس مجلس نیز یک پیشنهاد مشخص برای این بحث ارايه کرده است.  البته این بسته یکی از پیشنهادات در خصوص برنامه حذف ارز 4200 تومانی است. این درحالی است که دولت باید این برنامه را اجرا کند و بر این اساس بهتر است خود دولت برنامه‌ای را در این خصوص به مجلس ارايه کند. چراکه  دولت به عنوان مجری باید برنامه ای که به آن معتقد است را پیاده کند.

وی ادامه داد، با توجه به اهمیت ویژه بحث حذف ارز 4200 تومانی، تاکنون بررسی دو تبصره لایحه بودجه متوقف شده است. بر این اساس تا کنون تبصره 1 بودجه که مربوط به بند درآمدهای نفتی کشور است در کنار تبصره 14 که بحث هدفمندی یارانه‌ها را پوشش می‌دهد در کمیسیون  تلفیق بررسی نشده است.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد