صرافی‌های ارز دیجیتال تعیین تکلیف می‌شوند

صرافی‌های ارز دیجیتال تعیین تکلیف می‌شوند

در جریان نشست دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی با رییس کل بانک مرکزی مقرر شد در خصوص «رمز ارزها» تا پایان فروردین ماه، پس از نهایی شدن و تصویب آيین نامه‌ها، دستورالعمل لازم برای صدور مجوز تاسیس صرافی‌های دیجیتال در مناطق ابلاغ شود.

دیجیاتو: در جریان نشست دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی با رییس کل بانک مرکزی مقرر شد در خصوص «رمز ارزها» تا پایان فروردین ماه، پس از نهایی شدن و تصویب آيین نامه‌ها، دستورالعمل لازم برای صدور مجوز تاسیس صرافی‌های دیجیتال در مناطق ابلاغ شود.

تا پایان ماه جاری دستورالعمل لازم برای صرافی‌های دیجیتال در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی اعلام خواهد شد. همچنین در خصوص تخصیص و تامین ارز برای فعالیت واحدهای تولیدی و بازرگانان، در این نشست مقرر شد هماهنگی لازم بین دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی و وزارت صنعت، معدن و تجارت صورت گیرد و دبیرخانه شورایعالی به منظور رفع موانع، اولویت های مناطق را به این وزارتخانه اعلام کند.

هماهنگی برای تامین تضامین لازم به منظور استفاده از منابع مالی خارجی از دیگر موضوعات مطرح شده در این نشست بود. همچنین اصلاح مصوبه تاسیس بانک آف ـ شور به منظور تشویق سرمایه گذاران داخلی و خارجی برای تاسیس این بانک ها و صدور مجوز تاسیس صرافی دیجیتال یا صرافی رمزارز در مناطق آزاد موضوعات دیگری بود که در این نشست مطرح شد.در این نشست ضروری دانسته شد تا شرایط ویژه ای از طریق بانک مرکزی برای مناطق آزاد به منظور تاسیس بانک آف ـ شور در نظر گرفته شود.

افزایش قیمت بیت‌کوین و رمزارزها طی ماه‌های اخیر در ایران هم توجه بسیاری را به خود جلب کرد؛ این درحالی است که سال گذشته استخراج رمزارزها در کشور به صورت یک فعالیت صنعتی مورد توجه بود و اما مبادله آنها ممنوع شد.

در روزهای پایانی سال گذشته اعلام شد مبادله رمزارزها تنها برای استخراج رسمی رمزارز در جهت واردات بلامانع است اما معامله این نوع ارز بین افراد ممنوع است. همچنین مسيولان بانک مرکزی بر ممنوعیت معامله رمزارز بین افراد طبق قانون شورای عالی مبارزه با پولشویی و مصوبه هیيت دولت در سال 98 تاکید کردند و در این راستا شرکت شاپرک به پرداخت‌یارها اعلام کرد که درگاه‌های الکترونیکی که کسب‌وکارهای غیرمجاز از جمله رمزارز ارايه می‌کنند،‌ مسدود خواهند شد.

local_offerبرچسب‌ها:

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد