پیش‌بینی قیمت طلا امروز 7 شهریور + آخرین قیمت طلا

پیش‌بینی قیمت طلا امروز 7 شهریور + آخرین قیمت طلا

روند صعودی در روز شنبه نیز ادامه‌دار بود و بهای هر سکه امامی روز گذشته مجدد به‌کانال 12 میلیونی بازگشت و به‌قیمت 12 میلیون و 200 هزار تومان مورد داد و ستد قرار گرفت.

به گزارش تجارت‌نیوز، قیمت طلا در پایان معاملات روز جمعه به‌دنبال اظهارات ريیس بانک مرکزی آمریکا که بالا رفتن تورم را موقتی و زودگذر خواند و تاکید کرد بانک‌مرکزی در نظر ندارد‌ بلافاصله پس از کاهش خرید اوراق قرضه، نرخ بهره خود را بالا ببرد و فعلا صبور خواهد بود، افزایش یافت و از مرز 1800 دلاری عبورکرد.‌

فعالان بازار طلا و مصنوعات طلا اعتقاد دارند بازار امروز (یکشنبه) به دلیل تعطیلی بازارهای جهانی نوسان قیمت طلا و سکه کاهش پیدا می‌کند و اگر نرخ ارز تغییر زیادی را نداشته باشد قیمت‌ها در همین محدوده باقی خواهند ماند.

طلا فضای بیشتری برای صعود پیدا کرد در نظرسنجی هفتگی کیتکونیوز اکثر سرمایه گذاران خرد و تحلیلگران وال استریت نسبت به روند قیمت طلا در هفته جاری ابراز خوش بینی کردند.

احساسات خوش بینانه نسبت به طلا اوج گرفته اما همچنان ابهامات فراوانی پیرامون این فلز ارزشمند وجود دارد. در این بین، بعضی از تحلیلگران می گویند قیمت‌ها نسبت به اخبار اقتصادی که هفته جاری اعلام می شوند، حساس خواهند بود.

جروم پاول، رییس بانک مرکزی آمریکا در سخنرانی روز جمعه خود برای سمپوزیوم جکسون هال هیچ برنامه روشنی برای تعدیل برنامه خرید اوراق قرضه ارايه نکرد. پاول گفت پتانسیل این که بانک مرکزی آمریکا امسال برنامه خرید خود را تعدیل کند را می بیند با این حال خاطرنشان کرد که همچنان ابهامات زیادی پیرامون پاندمی کووید 19 و کرونای دلتا وجود دارد.

دنیای اقتصاد نوشت:

در پایان معاملات هفته گذشته، شاهد افزایش نرخ اونس طلا در بازار جهانی بودیم؛ از سوی دیگر قیمت ارز نیز‌ در داخل نوسانات صعودی زیادی را تجربه کرد، به‌طوری‌که این افزایش‌ها تاثیرات قدرتمندی بر رشد قیمت سکه و طلا داشته و تقاضا را در بازارهای داخلی رونق بخشید. این روند صعودی در روز شنبه نیز ادامه‌دار بود و بهای هر سکه امامی روز گذشته مجدد به‌کانال 12 میلیونی بازگشت و به‌قیمت 12 میلیون و 200 هزار تومان مورد داد و ستد قرار گرفت. به‌گفته برخی فعالان بازار طلا میزان تقاضا برای خرید سکه و مصنوعات آن نسبت به‌هفته‌های پیش از تعطیلات ‌اندکی بهبود یافته است اما همچنان آنقدر قابل‌توجه نبوده که بخواهد باعث التهاب شدید شود، لذا انتظار می‌رود قیمت‌ها‌ تا سطح مقاومت فنی 12میلیون و 500 هزار تومان روند صعودی آرامی داشته باشد.

بازده 2 درصدی طلا در هفته

قیمت طلا در پایان معاملات روز جمعه به‌دنبال اظهارات ريیس بانک مرکزی آمریکا که بالا رفتن تورم را موقتی و زودگذر خواند و تاکید کرد بانک‌مرکزی در نظر ندارد‌ بلافاصله پس از کاهش خرید اوراق قرضه، نرخ بهره خود را بالا ببرد و فعلا صبور خواهد بود، افزایش یافت و از مرز 1800 دلاری عبورکرد.‌ سخنان‌ جروم پاول برای سرمایه‌گذاران در بازار طلا آرامش خاطر به‌همراه داشت تا جایی‌که هر اونس در قیمت 1816 دلار بسته شد و بازده حدود 2درصدی را در عملکرد هفتگی به‌ثبت رساند. احساسات خوش‌بینانه نسبت به‌طلا اوج گرفته اما همچنان ابهامات فراوانی پیرامون این فلز ارزشمند وجود دارد. اگرچه معامله‌گران انتظار دارند هفته‌جاری قیمت‌های بالاتری را ببینند، اما هر‌گونه صعود ممکن است به‌فرصت فروش در آستانه انتشار گزارش اشتغال ماهانه آمریکا در روز جمعه تبدیل شود.

 

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد