بورس سراسر در صف فروش / یکه تازی فملی در بازار منفی!

بورس سراسر در صف فروش / یکه تازی فملی در بازار منفی!

همانطور که پیش‌بینی می‌شد شروع معاملات امروز بازار سهام با فشار عرضه در نمادهای شاخص‌ساز همراه بود اما امروز عملکرد نمادهای کوچک بهتر است.

به گزارش تجارت‌نیوز، بازار سهام در بعد از خبر تغییر نامتقارن دامنه نوسان روندی صعودی پیدا کرد و تا مرز یک میلیون و 300 هزار واحد صعود کرد اما به مقاومت مهمی برخورد کرد و کمبود پول در بازار سهام با با این مقاومت همراه شد و باعث شد شاخص کل نتواند این مقاومت را بشکند.

در حالی که اکثر نمادهای بازار سهام قفل در صف‌های فروش است امروز احتمالا پروتکل‌های الحاقی توسط مجلس لغو می‌شود و این موضوع می‌تواند تاثیر زیادی بر بازار سهام خواهد داشت. واکنش جامعه بین‌الملل به خروج ایران از پروتکل‌های الحاقی بسیار مهم است و می‌تواند در تشدید تنش‌ها در منطقه اهمیت ویژه‌ای داشته باشد.

کارشناسان عقیده دارند به دلیل دامنه نوسان و ارزش معاملات کم بازار سرمایه سهم‌ها معامله نشدند تا اصلاح شوند. به همین دلیل تنها عاملی که می‌تواند بورس را مثبت کند ورود پول است.

از طرفی نیز ایمان ريیسی کارشناس بازار سهام گفت: صف‌های فروش سنگین امروز نتیجه جلسات دیروز و امروز مجلس در رابطه با تحقیق و تفحص از بورس و احتمال لغو پروتکل‌های الحاقی است. به نوعی این صف‌های فروش واکنش مقطعی بازار سهام به همین جلسات است و به نظرم در جریان معاملات فردا و پس‌فردا تکلیف پروتکل‌های الحاقی مشخص می‌شود و بعد از مشخص شدن نتیجه، فشار فروش کاهش پیدا می‌کند و بورس به حالت تعادلی بازمی‌گردد.

در جریان معاملات امروز بازار سهام نماد فملی روند صعودی دارد و این روند صعودی به دلیل افزایش قیمت جهانی مس اتفاق افتاده است.

آخرین اخبار بورس را در صفحه بورس تجارت‌نیوز بخوانید.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد