رکود بازار عربستان را وادار به کاهش قیمت نفت کرد

رکود بازار عربستان را وادار به کاهش قیمت نفت کرد

منابع تجاری گفتند، احتمالا عربستان، قیمت بیشتر انواع گریدهای نفت خود برای فروش در آسیا در ماه دسامبر را کاهش دهد.

به گزارش گروه اقتصاد بین الملل فارس به نقل از رویترز، منابع تجاری گفتند، به علت کاهش بیش از انتظار مصرف سوخت در چین در بحبوحه محدودیت های شدید این کشور که تقاضای منطقه ای را کاهش می دهد، احتمالا عربستان، بزرگ صادرکننده نفت خام، قیمت بیشتر انواع نفت خود برای فروش در آسیا در ماه دسامبر را کاهش دهد.

، شرکت ملی نفت عربستان احتمالا قیمت رسمی نفت فروشی (OSP) برای نفت سبک عرب را حدود 30 تا 40 سنت در هر بشکه در ماه دسامبر کاهش خواهد داد.

این کاهش قیمت پس از آن صورت گرفت که، چین به عنوان بزرگ خریدار نفت خام در جهان، محدودیت‌های بیشتری برای مقابله با اعمال کرد. تعداد مبتلایان روزانه در این کشور افزایش یافته است.

تغییرات در ساختار بازار برای شاخص نفت خاورمیانه دبی معمولا نحوه تنظیم قیمت رسمی نفت فروشی (OSP) را تعیین می کند.

یکی از منابع آگاه گفت: «تقاضا از سوی چین ضعیف تر انتظار است.»

وی افزود، بازار در حال حاضر بر روی اینکه پالایشگاه ‌های چینی از تمام سهمیه صادرات فرآورده‌های نفتی خود به طور کامل استفاده کنند، حساب کرده است.

به گفته این منابع، انتظار می رود قیمت نفت عرب و نفت سنگین عربستان بیشترین کاهش قیمت را داشته باشد.

قیمت رسمی نفت فروشی عربستان معمولا پنجم هر ماه منتشر می‌شود و روند قیمت‌گذاری نفت خام ایران، کویت و عراق را تعیین می‌کند و بر قیمت 9 میلیون بشکه نفت که روزانه به سوی آسیا روانه می‌شود، تاثیر می‌گذارد.

شرکت نفت عربستان، ، قیمت نفت این کشور را بر اساس پیشنهادهای مشتریان و پس از محاسبه تغییر ارزش نفت خود و بر اساس سوددهی و قیمت محصولات نفتی در ماه گذشته تعیین می‌کند.

پایان پیام/

local_offerبرچسب‌ها:

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد