افزایش قیمت و رکود در بازار خودرو / دنا پلاس 7 درصد گران شد

افزایش قیمت و رکود در بازار خودرو / دنا پلاس 7 درصد گران شد

وضعیت بازار خودرو پس از انتخابات ریاست جمهوری در شرایطی در حال گذر است که فعالان بر این باور بودند بعد از انتخابات در کنار ثبات در قیمت دلار، قیمت‌ها در بازار خودرو روند متعادل و کاهشی را خواهد داشت اما روند در دو هفته گذشته بر خلاف پیش‌بینی‌ها بوده است.

به گزارش تجارت‌نیوز، خریداران بازار خودرو با این تصور که پس از انتخابات قیمت ارز کاهش پیدا می‌کند در انتظار نتیجه انتخابات بودند اما نه تنها قیمت دلار کاهش نداشت و در هفته گذشته روند صعودی را طری کرده است و به همین دلیل در بازار خودرو تغییر محسوسی ایجاد نشده است و رکود در بازار خودرو همچنان ادامه دارد.

برخی از فعالان بازار خودرو عقیده دارند کاهش تولید برخی از خودروها را موجب افزایش قیمت آن‌ها در بازار شده است.

کاظم محمدی نیکخواه، کارشناس بازار خودرو در گفتگو با سایت خبرخودرو درباره علل سیل تقاضا در قرعه کشی‌های سال جاری خودروسازان بیان کرد: نقدینگی سرگردان در دست مردم میزان تقاضا در قرعه کشی را افزایش داده است. به همین منظور بانک مرکزی باید با اتخاذ سیاست‌های صحیح این نقدینگی سرگردان را به سمت و سوی مطلوب خود هدایت کند که یکی از راهکارهای آن افزایش بهره بانک‌ها است، زیرا در حال حاضر با توجه به کاهش سود بانکی سرازیر شدن نقدینگی به سمت بازار مسکن، خودرو، ارز و عواملموثر دیگر اجتناب ناپذیر است.

نیکخواه با اشاره به اینکه رکود بازار خودرو تا زمان ثبات اقتصادی و تثبیت قیمت دلار ادامه دارد ،توضیح داد: زمانی امنیت اقتصادی در کشور ایجاد می‌شود که ثبات اقتصادی داشته باشیم تا سرمایه‌گذار با آسودگی خاطر سرمایه‌گذاری کند. لذا از دولت جدید انتظار داریم که زمینه برقراری امنیت و ثبات اقتصادی در کشور را فراهم کند.

افزایش قیمت خودرو

بر اساس قیمت‌های موجود در بازار خودروهای صفر و بنا بر اگهی‌های ثبت شده در سایت دیوار و معاملات خودرو در بازار، لیستی از خودروهای صفر در محدوده 250 میلیون تومان تا 400 میلیون تومان تهیه شده است که با توجه به تغییرات قیمتی آن‌ها در یک هفته گذشته، تقریبا تمامی خودروها از یک تا هفت درصد افزایش قیمت را ثبت کرده‌اند.

دنا معمولی حدود پنج درصد، دنا پلاس حدود هفت درصد در یک هفته گذشته افزایش قیمت را ثبت کرده‌اند. پژو 207i در کنار خودرو دنا با افزایش پنج درصدی همراه بوده که در بین خودروهای جدول زیر بیش‌ترین افزایش قیمت را ثبت کردند. پژو 206 و پژو 207 اتوماتیک افزایش قیمت چهار درصدی را تجربه کردند.

در جدول زیر لیست خودروهای صفر در محدوده قیمتی 250 تا 400 میلیون تومان را مشاهده ی می‌کنید.(قیمت خودروها به صورت روزانه، بر اساس بررسی میدانی معاملات انجام شده در مراکز تعویض پلاک، کارشناسی‌های روزانه خودرو، معاملات روزانه نمایشگاه‌داران ماشین و تماس‌های روزانه با فروشندگان اتومبیل استخراج می‌شود.)

 

 

مطالعه بیشتر: پرداخت وام نیم میلیاردی خودرو ظرف 24 ساعت

 

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد