اعلام قیمت قطعی تارا اتوماتیک / مشخصات فنی محصول جدید ایران خودرو

اعلام قیمت قطعی تارا اتوماتیک / مشخصات فنی محصول جدید ایران خودرو

قیمت قطعی تارا اتوماتیک پس از تاخیر طولانی اعلام شد. این محصول در طرح پیش‌فروش محصولات ایران خودرو عرضه شده بود و حالا دعوتنامه آن برای مشتریان ارسال شده است.

به گزارش تجارت‌نیوز، قیمت قطعی تارا اتوماتیک بالاخره اعلام شد. ایران خودرو دعوتنامه تسویه حساب را برای مشتریان این محصول را با موعد تحویل آبان 1400 صادر کرده است.

آنگونه که تسنیم گزارش داده، این خودرو در آذر سال گذشته و با مبلغ 192 میلیون تومان بصورت پیش فروش عرضه شد و هم اکنون قیمت نهایی برای تسویه حساب مشتریان 415 میلیون تومان محاسبه شده است.

مشتریان در این طرح تا تاریخ 28 آذر 1400 برای تسویه‌حساب فرصت دارند.

مشخصات فنی تارا اتوماتیک

تولید انبوه «تارا اتوماتیک» از دوم آبان سال جاری آغاز شد.

تارا اتوماتیک با همان گیربکس 6 سرعته‌ای که در دنا پلاس توربو اتوماتیک بکار رفته، ساخته شده است.

ضمن اینکه تارا اتوماتیک، آپشن‌های جدیدتری مانند دوربین عقب، رینگ 16 اینچ آلومینیومی و چهار ایربگ دارد. تارا اتوماتیک همچنین نخستین محصول ایران خودروست که در آن سیستم ورود بدون کلید (کیلس) وجود دارد.

در این محصول آیینه‌های برقی تبدیل به آیینه‌های تاشوی برقی شده‌اند، صندلی‌های جلو برقی شده‌اند و سانروف نیز به خودرو اضافه شده است.

همچنین نوع روکش صندلی‌ها نیز در نسخه اتوماتیک تارا، به چرم و پارچه تغییر یافته است (باما).

بی‌تفاوتی نسبت به قیمت تارا

به گزارش تجارت‌نیوز، قیمت قطعی تارا اتوماتیک در طرح‌های پیشین ایران خودرو مشخص نبود و تنها مبلغ 192 میلیون تومان به عنوان پیش‌پرداخت از ثبت‌نام‌کنندگان اخذ شده بود.

شورای رقابت تا قبل از مهر 1400 نسبت به قیمت‌گذاری تارا اتومات اقدامی نکرد و پس از کنار رفتن از این مسيولیت، ستاد تنظیم بازار وظیفه تعیین قیمت محصولات خودروسازان داخلی را برعهده گرفت.

ولی این ستاد هم تا امروز نسبت به اعلام قیمت قطعی تارا اتوماتیک اقدامی نکرده بود.

این بلاتکلیفی باعث شده است که هم خودروساز ناراضی باشد و هم افرادی که این خودرو را ثبت‌نام کرده و منتظر دریافت اتومبیل خود بودند.

آخرین اخبار خودرویی را در صفحه اخبار خودرو تجارت‌نیوز بخوانید.

 

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد