بحران انرژی اروپا به کام توتال شد

بحران انرژی اروپا به کام توتال شد

تلاش اروپا برای پر کردن مخازن گاز خود پیش از رسیدن فصل سرما، کمک کرد سود غول فرانسوی توتال انرژیز رکورد دیگری را بشکند.

به گزارش ایسنا، سود این شرکت فرانسوی که در آغاز فصل انتشار گزارشهای مالی شرکتها، اعلام شد و بار دیگر سودهای کلانی که شرکتهای نفتی بزرگ به جیب می زنند را بارز کرد، احتمالا فشار سیاسی را تجدید می کند. این درآمدها برخلاف وضعیت اقتصاد جهانی است که در آستانه رکود قرار دارد. همچنین قبوض انرژی مصرف کنندگان عادی، روز به روز سنگین‌تر می شود.

درآمد خالص شرکت توتال انرژیز در سه ماهه سوم سال میلادی جاری به 9.9 میلیارد دلار افزایش یافت که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، افزایش بیش از دو برابری داشت و بسیار بالاتر از برآورد تحلیلگران بود. این شرکت هزینه جدید 3.1 میلیارد دلار را در ارتباط با داراییهایش در روسیه ثبت کرد اما جزيیات بیشتری ارايه نکرد.

پاتریک پویانه، مدیرعامل توتال انرژیز در بیانیه ای اعلام کرد در فضای قیمتهای بالای نفت و افزایش قیمت گاز که با جنگ روسیه در اوکراین تشدید شد، توتال از مدل یکپارچه خود به خصوص ال ان جی، استفاده کرد تا نتایجی را کسب کند که مطابق با سه ماهه های قبلی است.

درآمدهای کلان و افزایش سوددهی به سرمایه گذاران باعث شده است دولتهای اروپایی، مالیات بر سود اضافی را اعلام کنند. توتال ماه گذشته اعلام کرده بود به صورت ویژه یک یورو به ازای هر سهم، سود نقدی در دسامبر پرداخت خواهد کرد. شرکت شل هم پس از گزارش دومین سود کم سابقه، اعلام کرد سود نقدی به سهامداران را افزایش می دهد.

بر اساس گزارش بلومبرگ، توتال انرژیز اوایل سپتامبر تخفیفی را برای جلب رضایت دولت و مصرف کنندگان در جایگاههای سوخت فرانسوی خود اعلام کرد اما این تخفیفها، تحت الشعاع اعتصاب کارگران پالایشگاههای این شرکت بر سر دستمزد و در نتیجه کمبود سوخت و افزایش قیمتها در هفته های اخیر، قرار گرفت.

local_offerبرچسب‌ها:

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد