قیمت روبل امروز چهارشنبه 22 تیر 1401/ روسیه و اروپا توافق کردند

قیمت روبل امروز چهارشنبه 22 تیر 1401/ روسیه و اروپا توافق کردند

قیمت روبل امروز چهارشنبه 22 تیر 1401 نوساناتی داشت؛ نرخ روبل در لحظه تنظیم این خبر 539 تومان است. بیشترین قیمت در طول روز چقدر است؟

به گزارش تجارت‌نیوز، بر اساس اعلام شبکه اطلاع‌رسانی ارز، طلا و سکه، قیمت روبل امروز چهاشنبه 22 تیر 1401 نوساناتی دارد. نرخ روبل در لحظه تنظیم این خبر 539 تومان است. بیشترین قیمت روز هم 542 و پایین‌ترین قیمت آن 536 تومان بوده است.

همچنین متوسط قیمت ارز ملی روسیه در سایت کانون صرافان ایران، 450 تومان اعلام شده است. بانک مرکزی قیمت روبل را افزایشی و 708 تومان اعلام کرده است.

اتحادیه اروپا و روسیه بر سر ترانزیت کالا توافق کردند

به نقل از ایرنا، منابع بلندپایه روس گزارش دادند که اتحادیه اروپا و روسیه در مورد ترانزیت کالا به منطقه کالینینگراد (بخشی جدا از خاک روسیه در ساحل دریای بالتیک میان لهستان و لیتوانی) به توافق رسیده‌اند. این منابع افزودند که بروکسل براساس ارايه یک سند توانسته است موافقت روسیه را در این خصوص جلب کند.

براساس این سند محدودیت ترانزیت کالا میان شهروندان روسیه غیرممکن است و همه کالاهایی که به منطقه کالینینگراد می روند به صورت استثنا از فهرست تحریم ها خارج می شوند.

منابع آگاه روس که نخواستند نامشان فاش شود به این خبرگزاری خاطرنشان کردند: هماهنگی بر سر سند نهایی میان اتحادیه اروپا و لیتوانی چند هفته ادامه دارد.

اتحادیه اروپا در اوایل آوریل (فروردین) تردد کامیون های ثبت شده روسیه را ممنوع کرد، اما برای کامیون های کالینینگراد معافیت هایی قايل شد. محدودیت‌های کنونی ترانزیت کالاهای روسی که توسط لیتوانی اعلام شده، در مورد ترانزیت تمام کالاهای تحریم شده توسط اتحادیه اروپا است. راه آهن لیتوانی در تاریخ 18 ژوين (29 خرداد) از توقف ترانزیت تعدادی از کالاهای مشمول تحریم های اتحادیه اروپا به راه آهن منطقه کالینینگراد خبر داد.

«دیمیتری پسکوف» سخنگوی کرملین در پی اقدام دولت لیتوانی گفت که روسیه در حال بررسی گزینه‌های مختلف برای پاسخ به اقدام “غیر دوستانه” لیتوانی است. «آنتون علیخانوف» فرماندار منطقه کالینینگراد هم در پی اعلام این خبر گفت که محدودیت ها دستکم تا تاریخ 10 اوت (19 مرداد) بر ترانزیت محصولات نفتی تاثیر نخواهد گذاشت و این منطقه از ناوگان کشتیرانی برای جبران کاهش بار از سمت راه آهن استفاده خواهد کرد.

مطالعه بیشتر: قیمت دلار صرافی ملی امروز چهارشنبه 22 تیر 1401

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد