سهمیه بنزین دی ماه افزایش می‌یابد؟

سهمیه بنزین دی ماه افزایش می‌یابد؟

پس از اختلال در سامانه سوخت‌گیری قرار شده بود به همه خودروها در آذر ماه، سهمیه بنزین اختصاص داده شود اما آن زمان سخنگوی شرکت ملی توزیع و پخش فرآورده‌های نقتی گفت مقداری از این سهمیه در دی ماه واریز می‌شود. حالا آیا سهمیه بنزین در دی ماه افزایش می‌یابد؟

به گزارش تجارت‌نیوز، سهمیه بنزین دی ماه، ساعت 24 امشب در کارت‌های سوخت دارندگان خودروهای شخصی و موتور سیکلت واریز می‌شود. فاطمه کاهی سخنگوی شرکت ملی توزیع و پخش فرآورده‌های نفتی به تجارت‌نیوز می‌گوید: ادامه سهمیه جبرانی خودروها امشب واریز می‌شود.

سهمیه بنزین آذر ماه، اول آذر در کارت‌های هوشمند سوخت اعمال می‌شود. اگر چه در مصوبه دولت برای خودرو‌های مختلف سهمیه تشویقی متفاوتی در نظر گرفته شده بود اما آذر ماه به همه خودرو‌های شخصی 10 لیتر و موتورسیکلت‌ها 5 لیتر سهمیه جبرانی اختصاص داده شد. دیل آن هم اختلال پیش آمده در ساماه سوخت‌گیری کشور بود که رییس جمهور و وزیر نفت تصمیمی گرفتند برای جبران آن، به مردم سهمیه بنزین دهند.

سهمیه جبرانی موتورسیکلت‌ها و خودروهای شخصی هماند آدر ماه واریز شد و بنا به گفته کاهی، سخنگوی شرکت ملی توزیع و پخش فرآورده‌های نفتی قرار بود سهمیه جبرانی بقیه خودروها با سهمیه دی ماه واریز شود و احتمالا سهمیه بنزین دی ماه افزایش داشته باشد.

حالا امروز، کاهی ادامه روند توزیع بنزین جبرانی را تایید کرد و به تجارت‌نیوز گفت بقیه خودروها، این ماه می‌توانند سهمیه جبرانی خود را دریافت کنند.

پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر هیيت دولت، اعلام کرده بود هر یک از خودروها بین 5 تا 40 لیتر سهمیه جبرانی آذر دریافت می‌کنند اما کمی بعد مشخص شد آذر ماه، تنها موتور سیکلت‌ها و خودروهای شخصی بنزین دریافت می‌کنند. بنابراین حجم بنزین جبرانی دریافتی بین 5 تا 10 لیتر بود.

این سهمیه در حالی واریز می‌شود که روز پیش، نامه‌ای از معاونت اقتصادی ریسات حمهوری منتشر شد و طبق آن قرار است به زودی سهمیه‌بنيری بنزین در کیش و قشم تغییر کند. بنا بر نامه‌ای که منتشر شده، قرار اسن به زودی و به طور آزمایشی سهمیه بنزین در این دو جزیره به جای خودرو، به افراد تعلق بگیرد.

مطالعه بیشتر: هشدار بنزینی دی ماه/ امشب سهمیه‌ بنزین چه کسانی می‌سوزد؟

 

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد