رکورد جدید از قیمت نفت

رکورد جدید از قیمت نفت

قیمت نفت در معاملات امروز دوشنبه بازار جهانی به بالاترین حد در سه ماه اخیر صعود کرد و نفت برنت با یک دلار و 9 سنت معادل 1.8 درصد افزایش، به 63 دلار و 52 سنت در هر بشکه رسید.

به گزارش تجارت‌نیوز، قیمت نفت در معاملات امروز دوشنبه بازار جهانی تحت تاثیر نگرانیها نسبت به تشدید تنش‌ها در خاورمیانه و امیدواری به بسته محرک مالی آمریکا و کاهش محدودیت‌‌های کرونایی، به بالاترین حد در سه ماه اخیر صعود کرد.

بهای معاملات نفت برنت با یک دلار و 9 سنت معادل 1.8 درصد افزایش، به 63 دلار و 52 سنت در هر بشکه رسید.

بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با یک دلار و 28 سنت معادل 2.2 درصد افزایش، به 60 دلار و 75 سنت در هر بشکه رسید.

قیمت‌های نفت هفته گذشته حدود پنج درصد افزایش یافت.

نیروهای ايتلاف به سرکردگی عربستان سعودی در جنگ یمن اعلام کردند یک پهپاد مسلح به مواد انفجاری را که به سوی عربستان سعودی پرواز می کرد، رهگیری و نابود کردند. این خبر بیم افزایش تنشها در خاورمیانه را برانگیخت و باعث خریدهای بیشتر در بازار نفت شد.

کازوهیکو سایتو، تحلیلگر ارشد شرکت کارگزاری کالای فوجیتومی اظهار کرد: افزایشی که در ابتدای معاملات بازار نفت وجود داشت، تحت تاثیر خبر فوق بود اما بازارهای نفت تحت تاثیر امیدهای رو به رشد به تصویب بسته کمک مالی کرونایی در آمریکا و تسهیل محدودیتهای قرنطینه که اقتصاد و تقاضا برای سوخت را تقویت خواهد کرد، روند صعودی پیدا کرده اند. وی خاطرنشان کرد شاخص قیمت وست تگزاس اینترمدیت ممکن است با سودگیری روبرو شده و به سطح مهم 60 دلار عقب نشینی کند.

جو بایدن، رییس جمهور آمریکا روز جمعه در تلاش برای به تصویب رساندن بسته محرک مالی 1.9 تریلیون دلاری خود، با گروهی از مقامات محلی از هر دو حزب دیدار کرد.

قیمتهای نفت در هفته های اخیر با محدود شدن عرضه که بخش عمده آن به دلیل کاهش تولید اوپک و متحدانش بوده است، صعودی شده است.

ساتورو یوشیدا، تحلیلگر کالا در شرکت راکوتن سکیوریتیز اظهار کرد: علاوه بر آن، بازارهای سهام جهانی قوی، ریسک پذیری سرمایه گذاران را تقویت کرده است. با عرضه پول ارزان و سیاست پولی آسان که در سراسر جهان به اجرا گذاشته شده است و محدود عرضه اوپک پلاس و تولیدکنندگان نفت آمریکا، قیمت نفت ممکن است تا مرز 70 دلار در هر بشکه پیشروی کند.

بر اساس گزارش رویترز، بازارهای سهام آسیایی با عرضه موفق واکسنهای کووید 19 در سطح جهانی و افزایش امیدواری به احیای اقتصادی سریع، روز دوشنبه به رکورد بالای جدیدی صعود کردند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد