فارس من| درخواست بازماندگان از خرید خودرو برای تمدید مهلت واریز وجه

فارس من| درخواست بازماندگان از خرید خودرو برای تمدید مهلت واریز وجه

برخی خودروسازان در ابتدای امسال زودتر از موعد تحویل خودرو به مشتریان سامانه یکپارچه را آغاز کردند، ولی تعدادی از خریداران نتوانستند به موقع تکمیل وجه کنند و از خرید خودرو بازماندند و اکنون خواهان تمدید مهلت واریز وجه هستند.

به گزارش خبرگزاری فارس کاربران سامانه «فارس من» با ثبت پویشی با عنوان «انتقاد از عدم ارسال دعوت نامه ساینا اس دوگانه سوز در زمان مقرر» عنوان کردند که شرکت سایپا با ارسال دعوتنامه زودتر از موعد مقرر فرصت تکمیل وجه را از خریداری گرفته است.

تعدادی از کاربران سامانه «فارس من» عنوان کردند که سال گذشته برای خرید خودرو ساینا اس دوگانه سوز از طریق سامانه یکپارچه اقدام کردند که براساس قرارداد منعقد شده بین مشتری و شرکت سایپا، زمان تحویل خودرو هفته چهار خردادماه 1402 قید شده بود؛ اما این شرکت خودروساز در اواخر اردیبهشت ماه برای خریداران دعوتنامه ارسال کرده و مهلت تکمیل وجه خرید خودرو را نیز فقط 10 روز قرار داده است.

براین اساس مشتریان خرید خودرو براساس برنامه ریزی که برای تکمیل وجه خرید خودرو براساس قرارداد داشته‌اند، برای تکمیل وجه در اواخر خرداد برنامه‌ریزی کرده اند و از آنجا که شرکت یک ماه زودتر به آن ها اعلام کرده که باید تکمیل وجه کنند، لذا موفق به تامین وجه مورد نیاز برای خرید خودرو در موعد جدیدی که شرکت برای آن‌ها تعیین کرده نشده‌اند و از طرفی شرکت خودروساز نیز موعد تکمیل وجه را غیرقابل تمدید عنوان کرده است.

به گزارش فارس، با وجود اینکه طی چند سال اخیر کاربران سامانه فارس و به عبارتی خریداران خودرو از خودروسازان مدام از تحویل دیرهنگام خودروها توسط خودروسازان شاکی بوده‌اند، اما این بار از تحویل زود هنگام خودروها توسط خودروساز انتقاد دارند که اگرچه این اقدام خودروساز در تحویل زودتر از موعد خودرو به مشتریان قابل تحسین است و حاکی از آن است که وزارت صمت و خودروساز طی یک سال گذشته اقدامات موثری را در افزایش تولید و رضایتمندی مشتریان انجام داده اند، اما متاسفانه باعث بروز برخی مشکلات برای خریداران نیز شده است.

بنابراین همانطور که در پویش مذکور آمده است برخی از مشتریان برای تکمیل وجه براساس زمان بندی قرارداد اقدام کرده بودند که با جلو افتادن زمان تحویل امکان تحویل وجه را نداشته و لذا نتوانسته‌اند خودروی خود را خریداری کنند. بنابراین با توجه به درخواست این دسته از مشتریان لازم است تا مسيولین مربوطه به این مسيله رسیدگی کنند و خودروساز شرایط را فراهم کند و به مشتریان فرصتی دوباره دهد تا آن دسته از مشتریانی که نتوانسته اند زودتر از موعد مقرر، تکمیل وجه کنند، وجه لازم را به حساب خودروساز واریز کرده و خودروی خود را تحویل بگیرند.

پایان پیام/

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد