تاثیر مثبت عرضه کالاها در بورس کالا بر شرایط سهام شرکت‌ها

تاثیر مثبت عرضه کالاها در بورس کالا بر شرایط سهام شرکت‌ها

ريیس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: به‌هر میزان که شرکت‌ها بتوانند محصولات خود را در شرایطی آزادتر و به دور از مداخلات قیمتی به فروش برسانند، در میزان بازدهی شرکت‌های مدنظر تاثیرگذار خواهد بود و بازدهی بالاتر برای هر شرکتی به معنای تاثیر مثبت بر روند قیمت سهام آن شرکت است.

به گزارش تجارت‌نیوز، محمدعلی دهقان‌دهنوی، با اشاره به افزایش تنوع عرضه محصولات در بورس کالای ایران در ماه‌های اخیر گفت: شرکت‌های بورسی که محصولاتشان را در بورس کالای ایران عرضه می‌کنند، در واقع بستری رقابتی را برای فروش محصولات خود انتخاب کرده‌اند که این موضوع در رشد بازدهی شرکت‌ها و به دنبال آن بهبود شرایط سهام شرکت ها اثر مثبتی خواهد داشت.

وی به مزایای عرضه محصولات شرکت‌ها در بورس کالا اشاره کرد و افزود: براساس قانون، شرکت‌هایی که بتوانند محصولات خود را از طریق سازوکار بورس کالا عرضه کنند، کالای آن شرکت‌ها از شمول قیمت‌گذاری و برخی دیگر از مداخلات خارج خواهد شد.

دهقان‌دهنوی گفت: در بورس کالا، فضایی رقابتی و آزاد برای شرکت‌ها فراهم می‌شود و در این بستر، قیمتی مناسب‌تر برای محصولات شرکت‌ها کشف می‌شود.

ريیس سازمان بورس و اوراق بهادار به عرضه محصولات معدنی و سیمان در بورس کالا و تاثیر آن بر سهام این شرکت‌ها در بورس اشاره و تاکید کرد: هر کالایی که بتواند وارد بورس کالا شود دیگر قیمت‌گذاری دستوری بر روی آن معنایی ندارد.

منبع: کالاخبر

آخرین اخبار حوزه بورس را در صفحه بورس تجارت‌نیوز بخوانید.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد