وزارت اقتصاد دستگاه های متخلف در صدور مجوزها را به سازمان بازرسی معرفی کرد + اسامی

وزارت اقتصاد دستگاه های متخلف در صدور مجوزها را به سازمان بازرسی معرفی کرد + اسامی

وزارت اقتصاد فهرستی از مجوزها، پیش مجوزها و استعلام‌های پنهان مانده دستگاه‌ها که حاضر به شفاف‌سازی و بارگذاری آنها در...

به گزارش اقتصادآنلاین، فهرستی از مجوزها، پیش مجوزها و استعلام‌های پنهان مانده دستگاه‌ها که تا کنون حاضر به شفاف‌سازی و بارگذاری آنها در درگاه ملی مجوزها نشده‌اند، دیروز برای پیگرد تخلف به سازمان بازرسی ارسال شد.

در این فهرست نام پنج وزارتخانه و سازمان دولتی، چهار تشکل خودانتظام و نهادهای ذیل قوه قضاییه دیده می‌شود.

سید امیر سیاح، رییس مرکز ملی محیط کسب‌وکار در این زمینه گفت: با کمک متقاضیان مجوز، در حال کشف تعداد دیگری مجوز پنهان مانده در دستگاه‌ها هستیم که در آینده به دستگاه‌های نظارتی اعلام خواهیم کرد.

این مقام مسيول در وزارت اقتصاد توضیح داد: همه صادرکنندگان مجوز کسب‌وکار تا 5 مرداد سال گذشته وظیفه داشته‌اند شرایط مجوزهای صادره خود را در درگاه ملی مجوزها بارگذاری کنند، ولی این دستگاه‌ها از انجام این تکلیف شانه خالی کرده‌اند.

وی تاکید کرد: از آنها درخواست کردیم تا 18 اسفند سالگرد تصویب قانون اصلاح ماده 7 قانون اصل 44 این تکلیف زمین‌مانده را انجام دهند، ولی ندادند. در اسفندماه گذشته مجدد از این دستگاه‌ها خواستیم تا 5 فروردین 1401 که مهلت اتصال الکترونیک دستگاه‌ها به درگاه ملی مجوزها و صدور غیرحضوری همه مجوزها بود، شرایط صدور این مجوزها را ارايه دهند اما بازهم امتناع کردند.

سیاح تصریح کرد: در 4 ماه اخیر که دستگاه‌های اجرایی شرایط صدور حدود 400 مجوز و استعلام جامانده را به دبیرخانه هیات مقررات‌زدایی داده و به تصویب این هیات رسانده‌اند، مسيولان صدور این 34 مجوز و 13 استعلام با وجود درخواست مکرر کتبی و شفاهی این مرکز، شرایط صدور این مجوزها و استعلامات را ارايه نکردند.

بر اساس این گزارش، تخلفات گزارش شده به سازمان بازرسی شامل دو جدول به شرح زیر است:

فهرست استعلام‌هایی که دستگاه‌ها شرایط صدورشان اعلام نشده است.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد