عرضه خودرو در بورس هنوز ساز و کار مشخصی ندارد

عرضه خودرو در بورس هنوز ساز و کار مشخصی ندارد

معاون عملیات و نظارت شرکت بورس کالا گفت: در حال حاضر برای عرضه خودرو در بورس کالا هیچ منع قانونی وجود ندارد اما این امر هنوز ساز و کار مشخصی ندارد.

به گزارش   باشگاه خبرنگاران جوان، جواد جهرمی، معاون عملیات و نظارت شرکت بورس کالا  با اشاره به گذشت حدود یک سال از طرح عرضه خودرو در بورس کالا گفت: در حال حاضر برای عرضه خودرو به‌ویژه خودرو‌های لوکس در بورس کالا هیچ منع قانونی وجود ندارد.

او در شبکه خبر با بیان اینکه هنوز حاکمیت تصمیم‌گیری نکرده است که از بورس کالا چه می‌خواهد، افزود: بورس کالا یک زیرساخت معاملاتی دارد که داخل آن همه خودرو‌ها را می‌تواند مورد معامله قرار دهد. اگر سیاست‌گذار در بخشی از خودرو‌ها ملاحظاتی دارد باید آن سیاست را به بورس کالا اعلام کند تا اگر نیاز باشد طراحی جدیدی صورت گیرد.

معاون عملیات و نظارت شرکت بورس کالا بیان کرد: باتوجه به طولانی شدن فرآیند طرح عرضه خودرو در بورس کالا و تصمیم نگرفتن حاکمیت، بورس کالا به این سمت حرکت کرد خودرو‌هایی که مشمول هیچ مشکل قانونی نیست در بورس عرضه کند.

جهرمی گفت: عرضه خودرو در بورس هنوز ساز و کار مشخصی ندارد و باید هرچه سریع تر در این خصوص تصمیم گیری شود.

در ادامه عزت‌الله اکبری‌تالارپشتی، ريیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: زمانی بحث بورس مطرح می‌شود که تقاضا بیش از عرضه باشد و نمایندگان مجلس معتقدند که باید فضای رقابتی در خودروسازی ایجاد شود و عرضه و تقاضای آن متناسب شود.

وی افزود: دو خودروساز مطرح کشور، حیات خلوت دولت‌ها شده‌اند که باید ساختار خودروسازی تغییر کند.

انتهای پیام/

local_offerبرچسب‌ها:

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد