مرغ در بندرعباس کمیاب شد / قیمت مرغ بستگی به انصاف فروشندگان دارد!

مرغ در بندرعباس کمیاب شد / قیمت مرغ بستگی به انصاف فروشندگان دارد!

مرغ در بازار دوباره کمیاب و گران شد. مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی با تايید این خبر می‌گوید: مرغداران دیگر رغبتی به جوجه‌ریزی ندارند و همین مسيله باعث شده که مردم برخی از شهرها با بحران کمبود مرغ مواجه شوند.

به گزارش تجارت‌نیوز، هفته گذشته پایگاه خبری صبح ساحل از نایاب شدن مرغ در بندر عباس خبر داد. برخی شهروندان بندر عباس هم با تايید این خبر به تجارت‌نیوز گفتند: « در مرغ فروشی‌ها خبری از مرغ نیست.»

به گفته مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی، سازمان تعزیرات به اجبار می‌خواهد قیمت مرغ را ثابت نگه دارد و همین رفتارها باعث شده مرغداران تمایلی به جوجه‌ریزی نداشته باشند.

محمدعلی کمالی سروستانی توضیح می‌دهد که به دلیل رویگردانی بسیاری از مرغداران از جوجه‌ریزی برخی شهرستان‌ها با کمبود مرغ مواجه شده‌اند. همچنین برنامه تولید به هم خورده و مرغدارها به جای برنامه ریزی سه ماهه فقط به اندازه 40 روز نهاده دامی از دولت دریافت کرده‌اند.

قیمت مرغ چقدر شد؟

قیمت مرغ چقدر شد؟ مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی به تجارت‌نیوز گفت: به دلیل کم شدن سهمیه نهاده‌های دامی مرغداران، وزن مرغ کاهش یافته است. سال‌ها پیش مرغدارها مرغ را بین 48 تا 50 روز نگه می‌داشتند و میزان گوشت آن به دو کیلو و 600 گرم می‌رسید اما حالا به دلیل کاهش کیفیت نهاده‌های دامی مرغ‌ رشد کافی ندارد و به زور وزن آن به دو کیلو گرم می‌رسد.

کمالی سروستانی گفت: متوسط قیمت مرغ زنده امروز به 16 هزار و 747 تومان رسید. همچنین فروش مرغ گرم از محل مرغداری‌ها هم به 22 هزار و 40 تومان می‌رسد. البته فروش مرغ توسط واحدهای صنفی بستگی به انصاف فروشندگان دارد. برخی واحدهای صنفی مرغ را بین 24 تا 35 هزار تومان می‌فروشند.

مطالعه بیشتر: آیا مرغ در بندرعباس نایاب شده است؟

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد