روند هفتگی صندوق‌های دولتی / کاهش ارزش دارایکم و پالایش یکم در هفته گذشته

روند هفتگی صندوق‌های دولتی / کاهش ارزش دارایکم و پالایش یکم در هفته گذشته

صندوق‌های دولتی پالایش‌یکم و دارایکم در هفته دوم اردیبهشت 1400 روند مثبتی را نداشتند و در بیشتر روزهای این هفته منفی و با کاهش قیمت همراه بودند.

به گزارش تجارت‌نیوز، در هفته دوم اردیبهشت 1400 شاخص کل بورس روند منفی را گذراند و فقط در آخرین روز معاملاتی 15 اردیبهشت ماه 1400 شاخص مثبت شد. در این هفته بیشتر شاخص‌سازان روند منفی را داشتند و هم‌پای آنها صندوق‌های دولتی نیز منفی معامله شدند کاهش قیمتی را تجربه کردند. دارایکم به جز روز چهارشنبه 15 اردیبهشت بقیه روزها منفی بود. در اولین روز معاملات این هفته در قیمت 13816 تومان و در آخرین روز معاملات با قیمت 13799 تومان بسته شد. و نسبت به هفته گذشته با منفی 1٫7 درصد کاهش قیمت همراه بود.

صندوق پالایش یکم این هفته هم روند منفی را گذراند. این صندوق در اولین روز معاملاتی در قیمت 7301 هزار تومان به پایان رسید و در آخرین روز معاملات در قیمت 7001 هزار تومان بسته شد. این هفته سیگنال‌های مثبتی برای این نماد وجود داشت. مصوبه جلسه سران قوا برای تخصیص سهام جایزه برای سهامداران زیان دیده این صندوق از جمله اتفاقاتی بود که باعث شد در روز چهارشنبه 15 اردیبهشت 1400 با روند مثبتی پالایش یکم به کار خود پایان دهد. این صندوق در کل نسبت به آخرین روز معاملاتی هفته گذشته منفی 5 درصد کاهش قیمتی داشته است.

 

آخرین اخبار بازار سرمایه را در صفحه بورس تجارت‌نیوز بخوانید.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد