خبر مهم از آزادسازی منابع ارزی ایران

خبر مهم از آزادسازی منابع ارزی ایران

به تازگی و در گامی دیگر، چارچوب و فرآیند لازم برای رفع مسدودی بخش قابل توجهی از منابع ارزی مسدود شده ایران، مشخص شده و...

روز گذشته‌ خبری در یکی از رسانه‌ها منتشر شد‌ مبنی بر اینکه بخش زیادی از منابع ارزی مسدود شده ایران به تازگی آزاد می‌شود.

‌گفته می‌شود دارایی هایی مذکور، چندین برابر 470میلیون یورویی بوده که به تازگی پس از توافق ایران و انگلیس، وصول شد.

در این‌باره امروز خبرگزاری فارس به جزییات بیشتری از توافق اخیر درباره آزادسازی منابع ارزی ایران در یکی از کشورها دست پیدا کرده است.

بنابر اطلاعات دریافتی، براساس این توافق که به امضا و قطعیت رسیده است، چارچوب و فرآیند لازم برای رفع مسدودی بخش قابل توجهی از منابع ارزی مسدود شده ایران، مشخص شده و مورد توافق طرفین قرار گرفته است.

طبق این فرآیند، وجوه مسدودی در یک بازه زمانی مشخص طی چند هفته‌ در حساب‌های ایران وصول خواهد شد.

چارچوب این توافق، شبیه به توافق اخیر است که طی آن، رقمی در حدود 470 میلیون یورو در حساب‌های ایران وصول شد.

طبق خبرهای دریافتی از منابع موثق، رقمی که با اجرای موافقتنامه اخیر آزادسازی خواهد شد، چندین برابر مبلغی است که پس از توافق با انگلیس وصول شد.

بنابراین گزارش، روز گذشته نیز «شهریار حیدری» عضو‌ کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی درباره با آزاد‌سازی منابع بلوکه شده ایران در کره جنوبی به یکی از خبرگزاری‌های داخلی گفته بود: ‌در جلسه غیر رسمی روز سه‌شنبه 16 فروردین کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با اعضای وزارت‌خارجه، بیان شد که طی تلاش‌های صورت گرفته‌ منابع بلوکه شده ایران در کره جنوبی قرار است آزاد شود ولی زمان آن را بیان نکردند.

به گفته وی البته کره جنوبی چندین بار از آزادسازی منابع بلوکه شده ایران صحبت کرده ولی آن را عملیاتی نکرده است‌ اما امیدواریم در این مرحله این اتفاق صورت گیرد؛ تلاش‌های خوب و موثر برای آزاد‌سازی پول‌های بلوکه شده تا این لحظه صورت گرفته است، طی تماس‌ها و جلسات با وزارت خارجه، گفته شده که نزدیک به نتیجه برای دریافت این منابع بلوکه شده هستیم. امیدواریم منجر به نتیجه شده باشد واین پول‌ها آزاد شده باشند.

بنابراین گزارش دولت سیزدهم پیش از این نیز در چهارچوب‌های دیپلماسی فعال خود موفق شده بود برخی منابع ارزی ایران در کشورهای مختلف را آزاد کند و این تلاش‌ها همچنان ادامه دارد.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد