افزایش 14 هزار و 538 واحدی شاخص بورس تهران/ ارزش معاملات دو بازار از 29 هزار میلیارد تومان فراتر رفت

افزایش 14 هزار و 538 واحدی شاخص بورس تهران/ ارزش معاملات دو بازار از 29 هزار میلیارد تومان فراتر رفت

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز با ا فزایش 14 هزار 538 واحد روبه‌رو شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، بورس اوراق بهادار تهران امروز در یک روند روبه‌ رشد مواجه شد، به گونه‌ای که شاخص کل در پایان معاملات با افزایش 14 هزار و 538 واحد به رقم یک میلیون و 285 هزار و 282 واحد رسید.

همچنین شاخص کل با معیار هم‌وزن با افزایش 5119 واحد به رقم 397 هزار و 606 واحد رسید.

ارز بازار در بورس تهران به بیش از 5 میلیون 55 هزار میلیارد تومان رسید.

معامله‌گران امروز در بورس تهران بیش از 7.4 میلیارد سهام حق تقدم و اوراق مالی در قالب 867 هزار نوبت معامله و به ارزش 5390 میلیارد تومان داد و ستد کردند.

همچنین در فرابورس ایران امروز بیش از 23 هزار و 757 میلیارد تومان معامله شد، با این حساب ارزش معاملات دو بازار بورس و فرابورس به بیش از 29 هزار و 269 میلیارد تومان رسید.

امروز همه شاخص‌های بورس سبز بودند به گونه‌ای که شاخص کل و شاخص قیمت در معیار وزنی ارزشی 1.1 درصد رشد کردند. همچنین این دو شاخص با معیار هم‌وزن 1.3 درصد رشد کردند.


نقشه معاملات امروز بورس تهران

شاخص آزاد شناور 95 صدم درصد رشد کردند. شاخص بازار اول بورس 1.5 درصد رشد کرد و شاخص بازار دوم بورس 57 صدم درصد افزایش یافت.

امروز نمادهای فولاد مبارکه، ملی‌مس، گل‌گهر، پتروشیمی پردیس، پالایش نفت اصفهان و پتروشیمی جم همگی بیشترین اثر افزایشی در شاخص بورس را داشتند و در سمت دیگر نماد شستا بیشترین اثر کاهشی در شاخص بورس را داشته است.

امروز نمادهای پرتراکنش شامل لیزینگ کارآفرین، سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی، مدیریت ارزش صندوق بازنشستگی کشوری، دارویی برکت، صنایع ملی مس ایران، ایران خودرو و پالایش نفت اصفهان بوده‌اند.


وضعیت امروز پالایش یکم

خریداران واحدهای سرمایه‌گذاری پالایشی یکم هنوز با گذشت 10 ماه با 30 درصد زیان همراه هستند، هر واحد پالایشی یکم روز اول 10 هزار تومان فروخته شد، امروز فقط 7001 تومان معامله می‌شود.

امروز در فرابورس ایران شاخص کل 191 واحد رشد کرده و به رقم 18 هزار و 618 واحد رسید.

ارزش بازار اول و دوم فرابورس ایران به بیش از یک میلیون و 32 هزار میلیارد تومان رسید.

امروز معامله‌گران در فرابورس بیش از 2.9 میلیارد سهام و حق تقدم در قالب 475 هزار نوبت معامله و به ارزش 23 هزار و 857 میلیارد تومان داد و ستد کردند.

امروز نمادهای پتروشیمی مارون، سنگ‌آهن گهرزمین، ذوب‌آهن، پتروشیمی تندگویان و مدیریت انرژی امیدتابان هور بیشترین اثر افزایشی در شاخص فرابورس را داشتند و برعکس نمادهای پتروشیمی زاگرس و صنعتی مینو بیشترین اثر کاهشی در شاخص فرابورس را داشته است.

نمادهای پرتراکنش شامل محصولات کاغذی لطیف، تهیه غذای دناآفرین فدک، توسعه و تولید سرب و روی ایرانیان، توسعه و عمران استان کرمان، گسترش صنایع روی ایرانیان، چوب خزر کاسپین و پتروشیمی ارومیه بوده‌اند.


روند یکساله شاخص بورس تهران

به گزارش فارس، از محل منابع ایجاد شده در بورس و فرابورس می‌توان پروژه‌های سرمایه‌گذاری و توسعه کسب و کارها را در شرکت‌های بورسی و فرابورسی اجرا کرد و یکی از روش‌های توسعه سرمایه‌گذاری در صنایع بزرگ از طریق تامین مالی بورسی و فرابورسی انجام می‌شود اما سرمایه‌گذاری در بورس همراه با ریسک و سود و زیان است بنابراین باید سرمایه‌گذاری حتما از محل پس‌انداز و در یک چشم‌انداز بلندمدت حداقل یک ساله صورت گیرد تا سرمایه‌گذار دچار زیان نشود.

همچنین برای سرمایه‌گذاری در بورس حتما باید مطالعه، مشاوره و سپس معامله انجام شود و با توجه به مشارکت گسترده مردم در بورس لازم است سود سهام مردم به صورت غیر حضوری و از طریق سامانه‌ جامع اطلاعات مشتریان سجام واریز شود تا مردم برای دریافت سودهای اندک خود در بانک‌ها معطل نشوند.

انتهای پیام/ب

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد