آخرین قیمت طلا پیش از امروز 25 تیر / پیش‌بینی قیمت طلا

آخرین قیمت طلا پیش از امروز 25 تیر / پیش‌بینی قیمت طلا

قیمت طلا گرمی 18 عیار در بازار آزاد آخرین روز معاملاتی هفته (24 تیر) با 9 هزار و 900 تومان افزایش، 1,059,000 معامله شد .

به گزارش تجارت‌نیوز، قیمت طلا گرمی 18 عیار در بازار آزاد آخرین روز معاملاتی هفته (24 تیر) با 9 هزار و 900 تومان افزایش، 1,059,000 معامله شد.

تغییرات قیمت سکه و طلا

به گزارش تجارت‌نیوز، امروز قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم بر اساس آخرین نرخ اعمالی اتحادیه فروشندگان طلا، جواهر و سکه تهران، 10 میلیون و 450 هزار تومان بود. همچنین سکه طرح جدید 10 میلیون و 590 هزار تومان معامله می‌شد. نیم سکه پنج میلیون و 550 هزار تومان، ربع سکه سه میلیون و 450 هزار تومان و سکه یک گرمی دو میلیون و 200 هزار تومان است.

همچنین قیمت هر اونس طلا در بازار‌های جهانی به یک هزار و 824 دلار رسید و هر گرم طلای 18 عیار تا ساعت 17 و 17 دقیقه به مبلغ یک میلیون و 58 هزار تومان معامله می‌شد.

دنیای اقتصاد نوشت:

جروم پايول اعتراف کرد که سطح تورم بالاست و تا چند ماه پایدار می‌ماند. طبق برخی معیارها تورم کنونی از بحران 2008 سابقه نداشت. طلا تحت تاثیر این اظهارات و آمارهای تورمی رشد کرد و به 1835 دلار نزدیک شد.

قیمت طلای جهانی بعد از چند روز ناکامی، در روز گذشته موفق شد جایگاه خود بالای مرز 1800 دلار را تثبیت کند و بالای مرز 1820 دلار قرار گیرد. روند قیمتی طلا در شروع معاملات امروز نیز صعودی بود. طلا معاملات امروز را با قیمت حوالی 1825 دلار آغاز کرد و به مرز 1835 دلار نیز نزدیک شد.

علت رشد قیمت طلا چه بود؟

ه اعتقاد تحلیل‌گران علت اصلی رشد قیمت طلا اظهارات ريیس فدرال فدرال رزرو بوده است. تورم در حال بالا رفتن است و همه معیارها این امر را تایید می‌کنند. جروم پايول به نوعی به این مسيله اعتراف کرد. جروم پايول گفت که تورم به صورت قابل ملاحظه‌ای افزایش یافته است و در در ماه‌های آتی نیز در سطوح بالایی خواهد بود، اما سپس تعدیل خواهد شد.

تورم می‌تواند با شاخص قیمت مصرف کننده یا PCE اندازه گیری شود. در مورد دوم که ترجمه تحت اللفظی آن “شاخص قیمت هزینه مصرف شخصی” است، هزینه انرژی و غذا کنار گذاشته می‌شود. فدرال رزرو تاکید دارد از PCE برای گزارش تورم استفاده کند. در نتیجه ممکن است تورم حتی از مقادیر گزارش شده نیز بیشتر باشد.

پیش از پاندمی هدف‌گذاری تورم 2 درصدی به سیاست‌های پولی فدرال رزرو جهت می‌داد، اما فدرال رزرو تصمیم گرفت اجازه دهد تورم افزایش یابد تا بتواند تمرکز خود را بر روی حداکثر اشتغال قرار دهد. بر اساس برخی از معیارها سطوح تورمی که آمریکا در حال حاضر تجربه می‌کند از بحران سال 2008 بی‌سابقه بود. فدرال رزرو اعتراف کرده است که این سطح از تورم را پیش‌بینی نمی‌کرده است. این بانک هنوز بر موقتی بودن تورم تاکید دارد و اقدام ناگهانی در مورد آن را معقول نمی‌داند، فلز گرانبها در این شرایط فرصت خوبی برای افزایش قیمت پیدا کرده است.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد