پیش بینی بورس فردا شنبه 24 تیر 1400 | روند صعودی ادامه خواهد یافت؟

پیش بینی بورس فردا شنبه 24 تیر 1400 | روند صعودی ادامه خواهد یافت؟

هفته گذشته در حالی به پایان رسید که شاخص کل توانست کانال 1.3 میلیون واحدی را فتح کند و آن را با چنگ و دندان حفظ کند. بورس فردا شنبه 24 تیر 1400 چگونه خواهد بود؟

به گزارش نبض بورس، هفته‌ای که پشت سر گذاشتیم بورس یک هفته صعودی را تجربه کرد و شاخص کل توانست بعد از گذشت سه ماه دوباره به کانال 1.3 میلیون واحدی باز گردد و آن را با چنگ و دندان حفظ کند.  

شاخص کل هم وزن نیز که در پایان هفته گذشته بر روی سطح 392 هزار و 584 واحد قرار داشت در هفته جاری خود را به سطح 401 هزار و 620 واحد رساند.

نکته مهم در معاملات روز چهارشنبه این بود که شاخص کل قرمزپوش کار خود را آغاز کرد اما هر چه به پایان بازار نزدیکتر شدیم شاخص کل ارتفاع خود را افزایش داد و در نهایت با اندکی سبزپوشی بسته شد. 

ارزش معاملات بورس همچنان خود را بالای 5 هزار میلیارد تومان حفظ کرد و در مقابل خود رقم 5.99 هزار میلیارد تومان را ثبت کرد.  

روز چهارشنبه در پایان بازار از 630 نماد حاضر، 99 نماد (16 درصد) در صف خرید و 79 نماد (13 درصد) در صف فروش بودند. تعداد نمادها با صف خرید بیشتر از تعداد نمادها با صف فروش بود. 

همچنین روند ورود پول حقیقی هر چند ضعیف، اما در روز‌های هفته‌ای که پشت سر گذاشتیم حفظ شد. آخرین روز معاملاتی تنها 21.1 میلیارد تومان پول حقیقی وارد بازار شد، اما نکته مهم اینجا بود که این میزان ورود پول حقیقی از روز سه شنبه بیشتر بود.  

 
 
بورس فردا چگونه خواهد بود؟

آنچه از شواهد بازار در روز چهارشنبه نمایان است احتمالا بازار در روز شنبه سبزپوش کار خود را آغاز خواهد کرد و شاخص کل در مسیر صعودی گام برخواهد داشت. سهامداران از هر زمان دیگری بیشتر اعتماد به نفس پیدا کرده اند و کم کم به بازار اعتماد کرده اند و دست به خرید می‌زنند و این مسيله را می‌توان به خوبی از جریان ورود پول حقیقی به بازار پی برد. پیش بینی می‌شود در هفته جاری شاخص کل به سمت مقاومت یک میلیون و 340 هزار واحد هجوم ببرد.  

عوامل بنیادی بازار از جمله قیمت جهانی کامودیتی‌ها و نفت، قیمت دلار نیمایی و نرخ بهره بانکی در طی هفته‌های اخیر بصورت هم جهت در راستای تقویت بازار سرمایه حرکت کرده‌اند.

به نظر می‌رسد که با لغو تحریم‌های احتمالی گروه خودرویی و بانکی بیش از پیش مورد توجه بازار قرار گیرد.  

بیشتر بخوانید:

  • اخبار بورس فردا شنبه 26 تیر
  • اشتباهات مهم و تاثیر گذار سرمایه گذاران در بورس
  • از مجمع ذوب چه خبر؟
  • تحلیل تکنیکال و بنیادی گشان
  • بانکی که با صف فروش خداحافظی کرد!
  • در مجمع کاوه چه گذشت؟
  • تحلیل تکنیکال و بنیادی دارایکم
local_offerبرچسب‌ها:

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد