پیش‌بینی افزایش تقاضای نفت از سوی اوپک/قیمت نفت تا کجا بالا می رود

پیش‌بینی افزایش تقاضای نفت از سوی اوپک/قیمت نفت تا کجا بالا می رود

اوپک در جدیدترین گزارش خود، پیش‌بینی تقاضا برای نفت را به علت بهبود بازار و تمرکز قوی بر موضوعات مربوط به امنیت انرژی افزایش داد.

به گزارش گروه اقتصاد بین الملل فارس به نقل از راشاتودی، اوپک در گزارش «چشم انداز جهانی نفت 2022 » که این هفته منتشر شد، اعلام کرد، با وجود اینکه جهان به سمت انرژی های تجدیدپذیر حرکت می کند، تقاضا برای نفت در میان مدت و بلندمدت همچنان افزایش می یابد و این صنعت به تریلیون ها دلار سرمایه گذاری برای تامین تقاضا نیاز دارد.

هیثم الغیص، دبیرکل اوپک گفته است: «مجموع سرمایه گذاری (مورد نیاز) برای بخش نفت تا سال 2045، حدود 12.1 تریلیون دلار است» که بیشتر از برآورد سال گذشته است.

بر اساس این گزارش، تقاضا برای نفت در سال 2023 به روزانه 103 میلیون بشکه خواهد رسید که 2.7 میلیون بشکه در روز بیش از سال 2022 است. کل تقاضا برای نفت در سال آینده نیز 1.4 میلیون بشکه در روز از برآورد قبلی این سازمان در سال گذشته برای 2023، بیشتر است.

اوپک همچنین چشم انداز قبلی خود در مورد تقاضا برای میان مدت تا سال 2027 را افزایش داده و اعلام کرده است، این رقم تا پایان این دوره، تقریبا 2 میلیون بشکه در روز بیشتر می شود.

این گروه به علت بهبود بازار و «تمرکز قوی بر موضوعات مربوط به امنیت انرژی» پیش بینی خود را تغییر داده است.

بنا بر گزارش اوپک، حتی اگر سرعت رشد تقاضا برای نفت کند شود، «نفت در تمام این دوره پیش بینی شده، بیشترین سهم از ترکیب انرژی جهان را حفظ می کند.»

در ادامه این گزارش آمده است، انتظار می رود، سهم مشترک نفت و گاز در ترکیب انرژی بازار جهانی تا سال 2045 بالای 50 درصد باقی بماند.

اکنون این سازمان پیش بینی می کند که تقاضا برای نفت در سال 2030 به روزانه 108.3 میلیون بشکه در روز برسد که از آنچه در سال 2021 پیش بینی شده بود، بیشتر است.

این گروه همچنین پیش‌بینی‌های بلندمدت را افزایش داده و اعلام کرده است که تقاضای جهانی در سال 2045 به رقم 109.8 میلیون بشکه در روز خواهد رسید. رقم پیش بینی شده برای این بازه در سال گذشته 108.2 میلیون بشکه در روز برآورد شده بود.

پایان پیام/

local_offerبرچسب‌ها:

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد