کامبک بازار با کاهش ریسک سیستماتیک

کامبک بازار با کاهش ریسک سیستماتیک

مدیرعامل کارگزاری آریا نوین گفت: بازار در حال بازگشت به روال عادی خود است و فعالان بازار نیز هیچ علاقه‌ای به رشد شارپ ندارند.

حامد ستاک در گفت‌وگو با بورس نیوز درباره روند رو به رشد شاخص اظهار کرد: اتفاقاتی که در عرصه سیاسی و اقتصادی افتاد در کنار ریزشی که در بازار طی ماه‌های اخیر صورت گرفت از دلایل اصلی رشد بازار محسوب می‌شود.

مدیرعامل کارگزاری آریا نوین اظهار کرد: سهام به ارزندگی خود رسیده‌اند از طرفی مشخص شدن ريیس‌جمهور آینده موجب شده که سیاست‌های داخلی و خارجی کشور به یک ثباتی برسد و به دنبال آن تکلیف برجام نیز به‌زودی مشخص خواهد شد و همه این عوامل بازار را برای فعالان قابل پیش‌بینی کرده است.

وی گفت: قابل پیش‌بینی شدن بازار موجب شده عرضه و تقاضای خوبی شکل بگیرد، بازار از رخوت و رکود خارج شود، منفی و مثبت‌های بازار یک‌روال منطقی‌تری به خود گرفته است که امیدواریم این روند ادامه‌دار باشد.

ستاک بیان کرد: بازار در حال بازگشت به روال عادی خود است و فعالان بازار نیز هیچ علاقه‌ای به رشد شارپ ندارند و به دنبال یک بازار منطقی برای فعالیت هستند.

کارشناس بازار سرمایه درباره حمایت دولت آینده از بورس خاطرنشان کرد: سازوکار بورس کاملا مشخص است و هرکدام از نهاد‌ها و شریان‌های اصلی سیاسی و اقتصادی جایگاه مشخصی در بازار دارند اگر این نهاد‌ها نقش خود را به‌خوبی ایفا کنند بهترین حالت برای بازار سرمایه است.

وی تصریح کرد: اینکه دغدغه بازار سرمایه در دولتمردان به وجود آمده اتفاق بسیار خوبی است، اما کارکرد و سازوکار‌های که برای دولت‌ها در نظر گرفته‌شده نظارت و بسترسازی است که اگر این موارد به‌خوبی صورت گیرد می‌تواند به بازار سرمایه کمک کند، اما دخالت مستقیم می‌تواند اثر سوء داشته باشد.

مدیرعامل کارگزاری آریا نوین درباره اینکه کدام گروه‌های ظرفیت رشد بیشتری دارند، افزود: به دلیل اینکه ریزش بازار به‌صورت همگانی بود و با کاهش ریسک سیستماتیک به نظر می‌رسد رشد نیز به‌صورت متناوب و به‌صورت همگانی در همه گروه‌ها صورت بگیرد.

ستاک تاکید کرد: در شرایط فعلی هیچ‌کدام از گروه‌ها نسبت به سایر گروه‌ها برتری ندارد و باید منتظر زمان بیشتری بود تا بتوان در این زمینه تحلیل دقیق‌تری انجام داد.


بیشتر بخوانید:

"بورس" در انتظار پر شدن جیب خالی شده از سوی دولت

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد