برخی بانک‌ها در اعطای تسهیلات به نهضت ملی مسکن همکاری نمی‌کنند

برخی بانک‌ها در اعطای تسهیلات به نهضت ملی مسکن همکاری نمی‌کنند

وزیر راه و شهرسازی گفت: بر اساس قانون جهش تولید مسکن بانک ها باید سالانه 20 درصد تسهیلات خود را به ساخت مسکن بدهند که در حال حاضر برخی بانک ها با وزارت راه و شهرسازی همکاری نمی کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی در حاشیه نشست کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی که عصر امروز (سه شنبه 11 مردادماه) با حضور مسعود میرکاظمی معاون ريیس جمهور و ريیس سازمان برنامه و بودجه کشور برگزار شد، موضوع جلسه امروز را اجرای قانون جهش تولید مسکن دانست و گفت: تولید مسکن یکی از موضوعات مهم کشور است که به وزارت راه و شهرسازی به تنهایی بر نمی‌گردد بلکه یک موضوع فراقوه ای است.

وی با اشاره به حضور ريیس برنامه و بودجه در این نشست ادامه داد: اعضای کمیسیون عمران مجلس، موضوعات متعددی در خصوص اجرای نهضت ملی مسکن مطرح کرده‌اند اما مسيله اصلی عدم پرداخت تسهیلات به تولید مسکن است.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: بر اساس قانون جهش تولید مسکن هر ساله بانک‌ها باید 20 درصد تسهیلات بانکی را به بخش ساخت مسکن اختصاص دهند.

قاسمی با تاکید بر اینکه برخی بانک‌ها در خصوص پرداخت تسهیلات ذیل قانون جهش تولید مسکن همکاری نمی‌کنند، گفت: قرار شد در جلسه بعدی کمیسیون عمران مجلس نشست مشابهی با حضور ريیس بانک مرکزی و مدیران عامل بانک‌های اصلی برگزار شود.

به گفته قاسمی اگر تسهیلات بانکی بخش تولید مسکن پرداخت نشود، در اجرای طرح ساخت 4 میلیون مسکن طی 4 سال با مشکل مواجه می‌شویم. این موضوع دغدغه شخص ريیس جمهور نیز هست.

وزیر راه و شهرسازی درباره دستور اخیر ريیس جمهور مبنی بر تخصیص زمین‌های دولتی به طرح نهضت ملی مسکن بیان کرد: روز گذشته ريیس جمهور به خاطر تاکید بر دغدغه تولید مسکن به وزارت راه و شهرسازی آمد و شخصا موضوعات مربوطه را پیگیری کرد.

وی خاطرنشان کرد: حجت الاسلام ريیسی در نشست دیروز وزارت راه و شهرسازی تاکید کرد که باید وعده دولت مبنی بر ساخت 4 میلیون مسکن طی 4 سال عملیاتی شود، لذا دستور داد اولا زمین‌های دستگاه‌های دولتی طی یک ماه به نهضت ملی مسکن اختصاص داده شود و ثانیا موضوع تغییر کاربری اراضی در شورای برنامه ریزی استان‌ها و شورای عالی شهرسازی به سرعت تا پایان مهرماه عملی شود.

قاسمی گفت: برنامه ما اجرای سه میلیون و 200 هزار واحد در شهرها و 800 هزار واحد در روستاهاست که تاکنون زمین 1.2 میلیون واحد تامین و اراضی مربوط به 1.4 میلیون واحد نیز در حال تغییر کاربری و اخذ مجوز از شورای عالی شهرسازی است.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد