جلوی سوءاستفاده از سهمیه‌های ارزی را می‌گیریم

جلوی سوءاستفاده از سهمیه‌های ارزی را می‌گیریم

ريیس کل بانک مرکزی گفت: در حال تدوین بخشنامه جدیدی هستیم که در تکمیل بخشنامه قبلی خواهد بود و با استفاده از آن قطعا...

به گزارش برنا، علی صالح آبادی در حاشیه نشست هم‌اندیشی با اعضای اتاق بازرگانی ایران گفت: پیش‌بینی‌ها برای سال آینده با فرض تداوم شرایط موجود و تحریم‌ها برنامه‌ریزی شده که باز هم شرایط خوبی را نسبت به سال جاری نشان می‌دهد، اما اگر تحریم‌ها نیز رفع شود، قطعا شرایط بسیار بهتری خواهیم داشت.

ريیس کل بانک مرکزی در مورد تقلب‌هایی که در حوزه ارز مسافری صورت گرفته و افراد پس از خرید بلیت اقدام به لغو بلیت کردند، اما ارز را دریافت می‌کنند، افزود: برای ساماندهی مجدد این حوزه چند روز پیش به کانون صرافان نامه‌ای ارسال کردیم که اگر مشکلی پیش آمد به ما اعلام کنند.

صالح آبادی افزود: در حال تدوین بخشنامه جدیدی هستیم که در تکمیل بخشنامه قبلی خواهد بود و با استفاده از آن قطعا جلوی سوءاستفاده‌ها از ارز مسافری و دانشجویی گرفته می‌شود.

وی ادامه داد: هر کسی می‌خواهد ارزی بخرد بدون نیاز به حضور، می‌تواند درخواست خود را از طریق سامانه به صرافی‌های دولتی و غیردولتی ارسال کند و خرید ارز را انجام دهد، سپس می‌تواند مراجعه کند و به صورت فیزیکی ارز را دریافت کند. همچنین در حال بررسی این موضوع هستیم که ارز را به حساب‌های فرد واریز کنیم.

صالح‌آبادی همچنین با اشاره به وضع اقتصاد کشور در سال آینده گفت: با توجه به مفروضات بودجه برای کل کشور، پیش‌بینی هزینه‌های دولت، کاهش تسهیلات تکلیفی نظام بانکی، افزایش سرمایه بانک‌ها و انضباط خوبی که در بودجه پیش‌بینی شده و همچنین چشم‌انداز خوبی که در حوزه صادرات داریم، پیش‌بینی می‌شود که سال آینده وضع درآمد‌های ارزی دولتی و غیردولتی به مراتب بهتر خواهد شد.

وی در مورد تشکیل کمیته مشترک میان بانک مرکزی و اتاق بازرگانی گفت: این کمیته با حضور گمرک و وزارت صمت برای بررسی مشکلات فعالان اقتصادی در حوزه‌های پولی و مالی تشکیل خواهد شد که قطعا اثرات مثبتی خواهد داشت.

انتهای پیام

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد