تحرکات روزانه صندوق های قابل معامله (19تیر) / افت 1.7درصدی پالایش و دارا یکم در نخستین روز هفته

تحرکات روزانه صندوق های قابل معامله (19تیر) / افت 1.7درصدی پالایش و دارا یکم در نخستین روز هفته

در بورس امروز 61میلیارد تومان دارا یکم و 86میلیارد تومان پالایشی یکم خرید و فروش شد، معاملات صندوق‌های قابل معامله به 740میلیارد تومان رسید و مازاد سرمایه‌گذاری...
برای آگاهی از آخرین اخبار بورس اوراق بهادار تهران اینجا کلیک کنید

اقتصاد آنلاینسهیل بانی؛ بیشترین ارزش معاملات صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله در روز جاری به صندوق با درآمد ثابت کمند با ارزش 160میلیارد تومان تعلق داشت و بعد از آن صندوق اعتماد آفرین پارسیان بود که دومین صندوق پرمعامله لقب گرفت. صندوق پالایشی یکم (پالایش) نیز در جایگاه سوم معاملات صندوق‌های ETF قرار گرفت.

حقیقی‌ها معادل 11میلیارد تومان واحدهای صندوق با درآمد ثابت کیان را از حقوقی‌ها خریدند (18درصد از معاملات صندوق) و اشخاص حقوقی نیز بخشی از مالکیت صندوق اعتماد را به ارزش 41میلیارد تومان به نفع خود تصاحب کردند (30درصد معاملات).

دارندگان صندوق سرمایه گذاری فراز داریک رشد سه درصدی دارایی خود را به چشم دیدند و از طرف دیگر مالکان صندوق آوای معیار (آوا) با زیان 1.8درصدی در یک روز مواجه شدند. هیجانات امروز همچنین باعث شد که بیشترین نوسان قیمت (چهار درصد) در رابطه با صندوق سهام زرین کوروش در تابلو معاملات نقش ببندد.

دو صندوق واسطه‌گری مالی و پالایشی یکم روی هم 148میلیارد تومان معامله شدند یعنی 20درصد از خرید و فروش‌های صندوق‌های قابل معامله به این دو صندوق دولتی اختصاص داشت.

از سویی دیگر جمع معاملات صندوق‌های طلایی به حدود 930میلیون تومان رسید. همچنین بیشترین رشد قیمت (0.1 درصد) این گروه به صندوق پشتوانه طلای کیان (گوهر) اختصاص یافت.

کل ارزش معاملات صندوق‌های معامله‌پذیر در نهایت به رقم 740میلیارد تومان رسید و خروج پول حقیقی 100میلیارد تومان شد، این در حالی است که گردش امروز بازار سهام در حدود پنج هزار و 320میلیارد تومان و مقدار ورود پول حقیقی 155میلیارد تومان بود.

برای مشاهده تصویر در اندازه اصلی، روی آن کلیک کنید

local_offerبرچسب‌ها:

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد