وام مسکن ملی 55 درصد قیمت مسکن است / ثبت‌نام 2٫5 میلیون نفر در طرح مسکن ملی

وام مسکن ملی 55 درصد قیمت مسکن است / ثبت‌نام 2٫5 میلیون نفر در طرح مسکن ملی

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه در طرح اقدام ملی مسکن در پنج مرحله بیش از 2 میلیون و 500 هزار نفر ثبت نام کردند، گفت: تا سال گذشته 20 درصد قیمت مسکن ملی وام به متقاضیان داده می‌شد که با مصوبه شورای پول و اعتبار اکنون 55 درصد قیمت مسکن وام ارايه می‌شود.

به گزارش تجارت‌نیوز، محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی امروز 21 تیر 1400 در آیین افتتاح و بهره‌برداری از طرح‌های ملی وزارت راه و شهرسازی شامل 51 هزار واحد مسکن ملی و مسکن مهر به فرمان ريیس‌ جمهور گفت: دولت، سیاست حمایت از اقشار ضعیف برای خانه‌دار شدن آنها و ایجاد جریان مستمر تولید مسکن در کشور را دنبال می کند. به منظور اعتمادسازی در بین اقشار مختلف جامعه و خانه‌دار شدن مردم در موعد مقرر وزارت راه و شهرسازی سه کار مهم را در دستور کار قرار داد که نخستین آن اصلاح ضوابط و آیین‌نامه‌ها در شورای عالی شهرسازی و معماری و فراهم کردن سیاست تسهیل گری بود.

اختصاص زمین‌های حریم شهرها به پروژه‌های مسکن

وی افزود: مشکل بعدی در سر راه تولید مستمر مسکن، اراضی حریم شهرها بود که تحویل وزارت راه و شهرسازی نشده بود. با تلاش های وزارت راه و شهرسازی اراضی حریم شهرها از سایر دستگاه‌ها پس گرفته شد.

ثبت نام 2 میلیون و 500 هزار نفر در مسکن ملی

وزیر راه و شهرسازی، شناسایی جامعه هدف متقاضیان مسکن را از دیگر اقدامات مهم دولت برشمرد و توضیح داد: بعد از شناسایی متقاضیان موثر، ثبت‌نام گسترده از متقاضیان مسکن انجام شد و در طرح اقدام ملی مسکن در پنج مرحله بیش از 2 میلیون و 500 هزار نفر ثبت نام کردند.

اسلامی خاطرنشان کرد: از 2 میلیون و 500 هزار نفری که در مراحل مختلف طرح اقدام ملی مسکن ثبت‌نام کردند 530 هزار واجد شرایط دریافت مسکن شناسایی شدند که 200 هزار نفر نیز نزد بانک واریز انجام داده اند.

وام مسکن ملی 55 درصد قیمت تمام شده را پوشش می‌دهد

وی تصریح کرد: از دیگر اقدامات مهم دولت و وزارت راه و شهرسازی افزایش قدرت خرید متقاضیان با دریافت مجوز از شورای پول و اعتبار بود که بر اساس آن نسبت وام به قیمت تمام شده مسکن ملی افزایش یافت. تا سال گذشته 20 درصد قیمت مسکن ملی وام به متقاضیان داده می‌شد که با مصوبه شورای پول و اعتبار هم‌اکنون 55 درصد قیمت مسکن وام ارايه می‌شود تا دستیابی جامعه هدف به مسکن سهل‌تر شود.

اسلامی ضمن تاکید بر اینکه وزارت راه و شهرسازی بر اساس تعهد خود واحدهای مسکونی مهر را تا پایان دولت دوازدهم تحویل خواهد داد، افزود: امروز 51 هزار واحد مسکونی افتتاح شده که 22 هزار واحد آن واحدهای مسکونی مهر است.

وی یادآور شد: دولت تدبیر وامید در تکمیل واحدهای باقیمانده مسکن مهر، اشکالات واحدهای تحویل شده در دولت قبل را اصلاح کرد. در این خصوص محوطه‌سازی، خدمات روبنایی واحدهای تحویل شده تکمیل شد و با تکمیل واحدهای مسکن مهر و تحویل آن به مردم، مسکن مهر به دولت سیزدهم محول نخواهد شد.

افتتاح یک میلیون و 360 هزار مسکن مهر در دولت روحانی

اسلامی تاکید کرد: از 2 میلیون و 200 هزار واحد مسکن مهر، 700 هزار واحد در دولت دهم و یک میلیون و 360 هزار واحد در دولت تدبیر وامید تمام شد.

عضو کابینه دولت دوازدهم با بیان اینکه 370 هزار واحد تحت عنوان بافت فرسوده، نوسازی شده است، گفت: در هشت سال گذشته نوسازی بافت فرسوده در تهران 40 درصد و در کل کشور 25 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و 900 پروژه در محلات هدف آغاز شده که 500 پروژه بهسازی شده است.

منبع: ایسنا

آخرین اخبار اقتصادی را از کانال تلگرام تجارت‌نیوز دنبال کنید.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد