امیرحسین اسدی با اشاره به اینکه دفتر خدمات کسبوکار پس از تغییر ساختار وزارت صمت ایجاد شده است، توضیح داد: بررسیهای ما نشان میدهد که دلیل شکست کسبوکارهای خرد به میزان 50 درصد خود کارآفرینان هستند و در کسبوکارهای بزرگ نیز کارآفرینان عامل 25 الی 30 درصد شکستها هستند. بر این اساس ارايه خدمات روانشناختی به کسبوکارها در دستورکار قرار گرفت؛ در عین حال ارايه تسهیلات به دریافت خدمات روانشناختی منوط شد.
مدیرکل دفتر خدمات کسبوکار وزارت صنعت، معدن و تجارت سپس به معرفی خدمات این دفتر در 32 حوزه شامل مواردی چون تامین مالی، تبلیغات، مدیریت واردات و صادرات، همافزایی و مشارکت، تامین مالی زنجیرهای، بیمه و مالیات، تامین زیرساخت و تجهیزات، منتورینگ و کوچینگ، طراحی و ساخت کارخانه، شتابدهی و رشد، راهاندازی مراکز تحقیق و توسعه، حقوقی، رایانش ابری و ساخت دستگاه صنعتی پرداخت.
وی همچنین نظاممند کردن خدمات کسبوکار از طریق تدوین آيیننامهها، کمک به شکلگیری اتحادیهها و صنف و کمک به جذب منابع مالی برای شرکتهای ارايه خدمات را به عنوان اهداف دفتر خدمات کسبوکار عنوان کرد و گفت: هدف دیگر هوشمندسازی ارايه خدمات است که از طریق توسعه ساختار سکوسازی (پلتفرمی) حمایت از سکوهای کسبوکار، توانمندسازی نیروی انسانی و کمک به ایجاد شبکه ملی خدمات کسبوکار دنبال خواهد شد. بر این اساس، قرار است 32 سکوی تخصصی کسبوکار شکل بگیرد. در عین حال دومین نمایشگاه خدمات کسبوکار که نخستین دوره آن در شهریور ماه برگزار شد در 27 دی برگزار میشود.
اسدی تاکید کرد: مهمترین پروژه این دفتر، ایجاد شبکه ملی خدمات کسبوکار است؛ مرکزی با حضور نهادهای دولتی و خصوصی ارايهدهنده خدمات که همه خدمات کسبوکار در این مرکز ارايه میشود. با همین استدلال قرار است 500 مرکز خدمات فیزیکی کسبوکار که به سکوی واحدی متصل است، در کشور ایجاد شود. البته همه آيیننامههای مربوط به این خدمات با مشارکت انجمنها و اتاقها تدوین میشود.