ده خبر تاثیرگذار بر بورس فردا یکشنبه 25 اردیبهشت| خبری مهم برای فولادسازان

ده خبر تاثیرگذار بر بورس فردا یکشنبه 25 اردیبهشت| خبری مهم برای فولادسازان

خبرهای بسیار مهمی امروز در فضای رسانه ها منتشر شد که قطعا هر یک می توانند بر روی روند بورس فردا تاثیرگذار باشند. توصیه می شود قبل از معاملات فردا این ده خبر را بخوانید و ببینید.

به گزارش نبض بورس، امروز 24 اردیبهشت 1401 نیز اخبار زیادی پیرامون مسايل اقتصادی، سیاسی و البته بورسی منتشر شد که قطعا می‌توانستند بر روی روند بورس فردا به هر حال تاثیرگذار باشند، اما به نظر این ده خبر تاثیر بیشتری بر روی روند بورس فردا داشته باشند؛ بنابراین توصیه می‌شود که قبل از معاملات فردا این ده خبر را ببینید و بخوانید.

1- المیادین امروز به نقل از منابع نزدیک به هیات ایرانی در مذاکرات وین تاکید کرد: پرونده مذاکرات در وین بار دیگر فعال شده است.
2- روند افزایشی اوراق مسکن همچنان ادامه دارد؛ به طوریکه متاهل‌ها برای خرید این اوراق باید بیش از 119 میلیون تومان پرداخت کنند، درحالی که این رقم در هفته قبل حدود 98 میلیون تومان بود.
3- سقوط قیمت جهانی کنجاله سویا به زیر 400 دلار به ازای هر تن / کنجاله سویا در جهان، امسال ارزانتر از پارسال!
4- قیمت شیر خام 12 هزار تومان اعلام شد: قیمت شیر خام (با مشخصات 3/2 درصد چربی) از مبلغ 64، 000 ریال به مبلغ 120، 000 ریال به ازاء هر کیلوگرم افزایش یافت و نرخ هر درصد چربی نیز مبلغ 1500 ریال تعیین شد.
5- قیمت نهاده دامی بین 5 تا 6 برابر افزایش قیمت داشته است. نهاده‌های دام شامل جو از 1800 به 12 هزار تومان رسید که حدود 6 برابر افزایش داشته است. ذرت 1900 تومانی به 12 هزار تومان و سویای 3 هزار و 700 تومانی به 17 هزار تومان رسیده است.
6- غشصفا به صورت رسمی از افزایش نرخ 3 محصول ماست، پنیر و شیر خبر داده است. همچنین این شرکت توضیح داده که سایر محصولات لبنی نیز به تناسب رشد نرخ شیر افزایش قیمت را تجربه می‌کنند.
7- مهم برای فولادسازان: عوارض صادراتی محصولات فولادی (انواع ورق فولادی و میلگرد و تیرآهن)، حذف شد / عوارض شمش و آهن اسفنجی به 2 درصد و عوارض اسلب به 5 درصد کاهش یافت.
8- کاهش قابل توجه قیمت شمش و اسلب صادراتی: قیمت فوب اسلب صادراتی ایران در هفته گذشته 2.6 درصد کاهش یافت و اسلب در قیمت 665 تا 685 دلار به ازای هر تن معامله شد.
9- در هفته منتهی به 22 اردیبهشت ماه، میانگین نرخ بهره بین بانکی برای چهارمین هفته متوالی در مسیر صعودی قرار گرفت و با 0.01 درصد افزایش در محدوده 20.45 درصد قرار گرفت.
10- ‏قمری وفا از اجرایی شدن مصوبه آزادسازی ‎واردات خودرو در چارچوب سیاست‌های ارزی و سقف‌های تعیین شده از سوی بانک مرکزی خبر داد.

 

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد