کف‌شکنی‌ دلار تا کجا ادامه دارد؟ / دلار 43 هزارتومانی بدون مشتری

کف‌شکنی‌ دلار تا کجا ادامه دارد؟ / دلار 43 هزارتومانی بدون مشتری

دلار مدام در حال شکستن کف‌های قیمتی است و این روند امروز تشدید و حتی احتمال ورود دلار به کانال 40 هزار تومان هم جدی شده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری برنا؛ گزارش میدانی خبرنگار اقتصادی خبرگزاری برنا از بازار ارز تهران از صرافی‌های میدان فردوسی نشان می‌دهد دلار 43 هزارتومانی بدون مشتری میباشد و ریزش‌ ادامه‌دار قیمت دلار باعث شده تا در بازار ارز هیچکس فروشنده نباشد و صرافی‌ها تنها خریداران ارز باشند.

ریزش نرخ ارز در روز‌های اخیر، خریداران ارز را نقره داغ کرد. خریدارانی که با تبدیل دارایی خود به دلار در هفته‌های اخیر، متحمل ضرر و زیانی غیرقابل جبران شدند. از زمانی که کانال‌های تلگرامی، نرخ 60 هزار تومانی را برای دلار اعلام کردند کمتر از دو هفته می‌گذرد، اما در این مدت، افرادی که تحت تاثیر جو هیجانی بازار و خبر‌های دروغ افزایش شدید نرخ دلار توسط رسانه‌های معاند قرار گرفتند و با نرخ‌های حدود 60 هزار تومانی از دلالان این بازار دلار خریده بودند، متوجه شده‌اند که کلاه گشادی به سرشان رفته است.

توجه به نظر کارشناسان و توجه به این نکته که بدون اطلاع از کارکرد یک بازار و در نظر گرفتن ریسک‌ها نباید سرمایه‌گذاری کرد را امروز خریداران هیجانی ارز با گوشت و پوست و استخوان درک می‌کنند.

وضعیت کنونی بازار ارز حاکی از خروج دلالان پیش از ریزش و باقی ماندن خریداران بدون اطلاع است. مردم نباید به جوسازی دلالان در بازار‌ها توجه کنند تا پس از ریزش قیمت‌ها با ضرر و زیان مواجه نشوند.

برخی کانال‌های تلگرامی با خبرسازی دروغ نرخ ارز را در کانال 46 هزار تومان اعلام می‌کنند؛ این در حالی است که در بازار، دلار کانال 43 هزار تومانی هم خریدار ندارد و پیش‌بینی می‌شود نرخ دلار به زیر 40 هزار تومان برگردد.

روند ریزشی نرخ‌ها در بازار ارز همچنان ادامه دارد و این کاهش هم فضای بازار رسمی و هم اتاق‌های فردایی را در بر گرفته است.

صرافی ملی ایران، امروز 20 اسفند معاملات خود را در کانال 40 هزار تومان آغاز کرده است. هم‌اکنون نرخ خرید صرافی ملی 43 هزار و 758 تومان و فروش 44 هزار و 200 تومان است. نرخ اسکناس دلار در بازار مبادله ایران هم 42 هزار و 116 تومان است.

هم‌زمان، دلالان فردایی هم که با اجرای عملیات احیا تلاش کردند طی روز‌های اخیر دلار را زنده نگه دارند، چندان موفق نبوده‌اند و نرخ کانال‌های تلگرامی در آغاز معاملات امروز وارد کانال 46 هزار تومان شده که در یک ماه اخیر بی‌سابقه است.

به‌این‌ترتیب نرخ این کانال‌ها طی دو هفته بیش از 16 هزار تومان ریخته است. البته در بازار کسی خریدار دلار 43 هزار تومانی هم نیست و همه منتظر ریزش بیشتر هستند. از طرفی فعالان بازار از جمله صرافان رسمی هم اکنون از احتمال جدی ورود دلار به کانال 30 هزار تومان سخن می‌گویند.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد