2 مقام ارشد قره باغ دور میز مذاکره با وزیر راه/ وام 700 میلیونی؟

2 مقام ارشد قره باغ دور میز مذاکره با وزیر راه/ وام 700 میلیونی؟

وزیر راه و شهرسازی از تصویب افزایش سقف وام ودیعه مستاجران تهرانی به 100 و خرید مسکن زوجین تهرانی به 700 میلیون تومان در شورای عالی مسکن خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، در سه شنبه هفته جاری نشست شورای عالی مسکن به ریاست ريیس جمهور برگزار شد.

در این نشست ريیس جمهور بر عزم و اراده دولت سیزدهم برای اجرایی کردن اصلی ترین وعده این دولت در خصوص احداث 4 میلیون واحد مسکونی تا پایان دولت تاکید کرد.

همچنین در این نشست برخی پیشنهادهای وزارت راه و شهرسازی در خصوص افزایش سقف تسهیلات خرید مسکن به تصویب رسید. اما از جزيیات این مصوبه خبری منتشر نشده است.

در جلسه شورای عالی مسکن در هفته جاری عملیات اجرایی و کلنگ زنی احداث 118 هزار واحد مسکونی که 100 هزار واحد آن در شهرهای جدید است، ذیل برنامه نهضت ملی مسکن با صدور فرمان ویدیوکنفرانسی ريیس جمهور آغاز شد.

در دوشنبه این هفته رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی از ارايه پیشنهادهایی از سوی وزارت راه و شهرسازی به شورای عالی مسکن خبر داده بود که افزایش سقف تسهیلات ودیعه مسکن در تهران به 100 و خرید مسکن زوجین تهرانی از 480 به 700 میلیون تومان، برخی از این پیشنهادها بود.

وزیر راه و شهرسازی بعد از نشست شورای عالی مسکن درباره افزایش سقف تسهیلات ودیعه و خرید مسکن گفت: این پیشنهاد در شورای عالی مسکن تصویب شد ولی تصمیم گیری نهایی در این خصوص به شورای پول و اعتبار محول شده است.

گفتنی است 2 هفته قبل شورای پول و اعتبار سقف تسهیلات ودیعه مسکن در تهران را 60، کلانشهرها، مراکز استان‌ها و شهرهای بالای 200 هزار نفر را 45 و سایر شهرها را 35 میلیون تومان با بازپرداخت 5 ساله و نرخ سود 18 درصد به تصویب رسانده بود.

بر اساس مصوبه شورای پول و اعتبار، وزارت راه و شهرسازی می‌بایست سامانه معرفی مشمولان دریافت تسهیلات ودیعه مسکن به شبکه بانکی را راه اندازی کند که تا کنون این اتفاق رخ نداده است.

وزیر راه و شهرسازی در واکنش به این مصوبه شورای پول و اعتبار اعلام کرد: نه با نرخ سود 18 درصدی موافقیم نه با مبلغ 60 میلیون تومان ودیعه مسکن؛ به نظر می‌رسد علت عدم راه اندازی سامانه ثبت نام از متقاضیان دریافت تسهیلات ودیعه مسکن، همین موضوع باشد.

در این هفته دو مقام ارشد منطقه قره باغ شامل وزیر امور زیرساخت‌های ارمنستان برای مذاکره با همتای ایرانی خود جهت احداث مسیر جایگزین ایران-ارمنستان که پس از جنگ 2020 قره باغ به دست آذربایجانی‌ها افتاد و همچنین معاون نخست وزیر آذربایجان برای مذاکره در خصوص احداث پل آستاراچای میان ایران و آذربایجان و کاهش تعرفه و عوارض عبور کامیون‌های ایرانی از این کشور میهمان رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی بودند.

معاون نخست وزیر آذربایجان در دیدار با وزیر راه کشورمان بر افزایش 20 درصدی ترانزیت میان ایران و آذربایجان در 3 ماهه نخست سال جاری میلادی در مقایسه با مدت مشابه سال میلادی قبل از آن خبر داد.

در جلسه علنی روز چهارشنبه مجلس شورای اسلامی، بررسی دو فوریت طرح کنترل و ساماندهی اجاره بهای املاک مسکونی در دستور کار قرار گرفت و نمایندگان با 150 رای موافق با فوریت این طرح موافقت کردند.

مهرداد حمداللهی مدیرکل دفتر حمل کالای سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای از انتقال 70 میلیون تن انواع کالای اساسی از بنادر تجاری کشور به مقاصد داخلی از ابتدای سال جاری تا 24 اردیبهشت با 2800 دستگاه کامیون خبر داد.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد