تفاهم نامه همکاری پیشگامان دنیای مالی و انجمن علمی بازاریابی ایران

تفاهم نامه همکاری پیشگامان دنیای مالی و انجمن علمی بازاریابی ایران

در راستای توسعه همکاری‌های دوجانبه علمی و به اشتراک گذاری تجارب عملی طرفین انجام شد.

به گزارش بورس نیوز، تفاهم نامه همکاری انجمن علمی بازاریابی ایران و پیشگامان دنیای مالی در راستای توسعه همکاری‌های دوجانبه علمی و به اشتراک گذاری تجارب عملی دوطرف با هدف توسعه اصولی بازارها، ابزار‌ها و نهاد‌های مالی به امضا رسید.


  • بیشتر بخوانید:  نشست "ظرفیت ابزارهای مشتقه در مدیریت ریسک بازار ایران"

در این جلسه که با حضور مهدی صادقی شاهدانی، ريیس هیيت مدیره و ريیس شورای سیاست گذاری پیشگامان دنیای مالی، حسین وظیفه دوست، ريیس انجمن علمی بازاریابی ایران و مدیران و فعالان بازار سرمایه برگزار شد، ضمن بیان اهمیت موضوع بازاریابی در بازارها، ابزار‌ها و نهادهای‌مالی دغدغه‌های موجود در این حوزه مورد بررسی قرار گرفت و نکاتی درباره توسعه کمی و کیفی حوزه مالی و سرمایه گذاری کشور با انجام فعالیت های‌مثبت و سازنده در حوزه بازاریابی مورد تاکید قرارگرفت.

توجه به رویکرد داده محور برای مدیریت فرایند بازاریابی در بازار‌ها و نهادهای‌مالی، استفاده از روش های‌نوین بازاریابی مبتنی بر مقتضیات بومی و بازار‌های مالی کشور و مدیریت یکپارچه ارتباطات بازاریابی در حوزه بازار‌ها و ابزارهای‌مالی از مهم‌ترین نکات مطرح شده در این جلسه است.

مهدی صادقی شاهدانی ريیس هیيت مدیره پیشگامان دنیای مالی و ريیس دانشکده اقتصاد دانشگاه امام صادق (ع) در این نشست تاکید کرد: بازاریابی و فروش بین الملل خدمات مالی و سرمایه گذاری،خصوصا در بازارهای هدف راحت الوصول مانند کشورهای همجوار و اوراسیا در سال های پیش رو باید مورد توجه مدیران و مسيولین قرارگیرد.انجمن علمی بازاریابی ایران بدلیل حضور متخصصین دانشگاهی و اجرایی در کنار گروه پیشگامان دنیای مالی و تیم های عملیاتی شکل گرفته در دپارتمان مدیریت بازاریابی در بازارها و نهادهای مالی میتواند نقش مهمی در پیشبرد بازاریابی بین المللی خدمات مالی ایفا نماید.

حسین وظیفه دوست، ريیس انجمن علمی بازاریابی ایران در این جلسه بیان کرد:در اکثرنهاد‌های مالی ایران، بازاریابی محدود و خلاصه به تولید محتوا و تاکتیک‌های مبتنی بر پرداخت حق العمل است. این در حالی است که با افزایش سطح رقابت، ظهور بازیگران جدید و پیچیدگی شدیدنقاط تماس مشتریان، عرضه کنندگان این گونه خدمات نیازمند فرایند‌های مدیریت بازرگانی علمی، به روز و منطبق با بازار‌های مالی ایران. علاوه بر این، سطح سوادمالی اکثرمردم ایران و عدم آشنایی با ابزار‌های جدید سرمایه گذاری و پوشش ریسک نشان از ضعف در برنامه‌های ترویجی و تبلیغاتی است.

مهدی سوری، عضوشورای سیاست گذاری و تیم مدیریت دپارتمان مدیریت بازاریابی پیشگامان دنیای مالی با بیان مثال‌های عملی درباره توسعه بازاریابی بیان کرد:در فضای رقابتی آینده، ارايه خدمات مشابه با رقبا یا تبلیغات برای خدمات عادی، محکوم به شکست خواهد بود؛ و نهاد‌های مالی تنها در صورتی در امر بازاریابی موفق خواهند شد که بتوانند تمایزی آشکار نسبت به رقبا داشته باشند. بر اساس این تفاهم نامه، شروع همکاری اساتید برجسته بازاریابی با فعالان توسعه بازار سرمایه را به فال نیک می‌گیریم و امیدواریم که بتوانیم یاریگر نهاد‌های مالی برای مواجهه با شرایط متفاوت آینده باشیم.

بهنام شاهنگیان عضوتیم مدیریت دپارتمان مدیریت بازاریابی و عضوشورای سیاست گذاری پیشگامان دنیای مالی اضافه کرد:یکی از مهم‌ترین نیاز‌های نهاد‌های مالی و فروشندگان خدمات سرمایه گذاری در ایران هوشمندسازی فرایند مدیریت و اجرایی بازاریابی است. درتلاش هستیم تا از طریق راه حل‌های داده محور و همچنین گزارشات ادواری بررسی اکوسیستم مالی به مدیران و ارايه کنندگان خدمات مالی ایران در زمینه اتخاذ شیوه‌های بهینه و اثربخش کمک کنیم.

سعید اسلامی بیدگلی دبیرکل کانون نهادهای‌سرمایه گذاری ایران ضمن سخنرانی در این نشست بیان کرد:بر این باورم که هنوزسرمایه گذاری مستقیم از طریق نظام اعتباردهی، نوع قانون گذاری و همچنین اجبار صندوق‌ها به خرید یا فروش موردحمایت است. همچنین تعدادمجوز‌های صادر شده و افزایش تعداد صندوق‌های سرمایه گذاری باعث سخت شدن رقابت و عدم کارايی روش‌های سنتی و قدیمی بازاریابی خدمات مالی میگردد. علی رغم سطح تحصیلات بالا، بیش از 60 درصد مردم ایران، آشنایی درستی با مقوله سرمایه گذاری ندارند.

محمدحسین رحمتی، معاون توسعه بازارومطالعات اقتصادی بورس کالای ایران توضیح داد: معضل اصلی در نقش آفرینی بورس کالای ایران در زنجیره تامین صنایع مختلف کشور و نظام انبارهاست. در تلاش هستیم با اصلاح این نقص و همچنین طراحی ابزار‌های نوین مالی کالایی باعث کاهش ریسک‌های مالی و عملیاتی کسب و کار‌های مختلف شویم. انبار‌های کالایی جدید و متنوع در کنار طیف وسیعی از ابزار‌های پوشش ریسک باعث تحول در زنجیره‌های تامین، لجستیک و توزیع محصولات خواهدشد. استراتژی‌های بازاریابی کسب و کار‌های کشور باید با توجه به این تحول تدوین شوند.

سیاوش وکیلی، پیشکسوت و فعال بازارسرمایه در این نشست بیان کرد: امنیت اطلاعات شرکت‌ها و حفظ داده‌های خصوصی سهامداران و معامله گران، مهم‌ترین نکته در طراحی استراتژی‌ها و فرایند‌های بازاریابی داده محور و همچنین انتشار گزارش‌های ادواری اکوسیستم مالی ایران است که باید مورد توجه قرارگیرد.

ورود نهاد‌های علمی و عملیاتی مانند پیشگامان دنیای مالی و انجمن علمی بازاریابی ایران با سابقه‌ای در خور توجه در حوزه بازاریابی و حوزه مالی وسرمایه گذاری موجب دلگرمی و امیدواری بوده و ان شالله منجر به توسعه کیفی بازار سرمایه خواهد شد.

در انتهای این مراسم، تفاهم نامه همکاری پیشگامان دنیای مالی و انجمن علمی بازاریابی ایران به امضای طرفین رسید. توسعه همکاری های‌دوجانبه علمی و به اشتراک گذاری تجارب عملی طرفین، مشارکت در طراحی و برگزاری رویدادهای‌آموزشی و کاربردی، برنامه ریزی برای ارايه خدمات تخصصی بازاریابی در بازارها، ابزارهاونهادهای‌مالی، از موضوعات مهم این تفاهم نامه می‌باشد.

اعضای هیيت مدیره و شورای سیاست گذاری پیشگامان دنیای مالی، اعضای هیيت مدیره انجمن علمی بازاریابی ایران، مدیران رسانه های‌حوزه بازارسرمایه از جمله گروه رسانه بورس نیوز، تجارت نیوز، بورس 24، الماس داده، آی تی ساز، بتاسهم، پایگاه خبری بازارسرمایه همچنین حسن بان دبیرکمیته موسسین بورس املاک ایران، کاویان عبداللهی فعال بازارسرمایه از دیگر مهمانان و سخنرانان این نشست بودند.

آخرین اخبار بورس و اقتصاد