گرانی برق در تابستان، شهروندان بریتانیایی را گرفتار کرد

گرانی برق در تابستان، شهروندان بریتانیایی را گرفتار کرد

افزایش دمای بی سابقه در بریتانیا و همچنین گرانی برق و عدم استفاده از کولر باعث شده است تا شهروندان انگلیسی گرما را به...

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری برنا، مقامات بریتانیا به خاطر گرمای شدید هوا، برای اولین بار در تاریخ کشور، هشدار «قرمز» صادر کرده‌اند. بنابر پیش‌بینی هواشناسان گرمای بی‌سابقه‌ای برای اوایل هفته آینده در راه است که حتی می‌تواند افراد سالم را در معرض خطر بیماری‌های جدی و مرگ قرار ‌دهد. کل بریتانیا تحت وضعیت اضطراری ملی قرار خواهد گرفت.

اداره هواشناسی بریتانیا گفته است که این هشدار برای روزهای دوشنبه و سه‌شنبه در نظر گرفته شده، زمانی که دمای هوای کشور احتمالا به 40 درجه سانتیگراد خواهد رسید. آخرین رکورد گرمای بریتانیا 38.7 درجه سانتیگراد بود که در سال 2019 ثبت شد.

نیکوس کریستیدیس، دانشمند اقلیم‌شناسی در سازمان هواشناسی بریتانیا «مت آفیس»، می‌گوید: در یک مطالعه اخیر متوجه شدیم که احتمال روزهای بسیار گرم در بریتانیا رو به افزایش است و در طول قرن ادامه خواهد داشت.

افزایش مصرف انرژی برق در بریتانیا

افزایش دمای بی سابقه در این کشورمنجر به افزایش استفاده بیشاز حد شهروندانبه کولر شده است.

اما سوالی که پیش می‌آید این است، چرا برق در این کشور قطع نمی‌شود؟ در شرایطی که قیمت برق در ایران ثابت است و از قیمت تمام شده تولید و توزیع برق بسیار ارزان‌تر تلقی می‌شود، همچنین مابه التفاوت قیمت تمام شده و قیمت فروش توسط دولت و در قالب یارانه انرژی تامین می‌شود، قیمت برق در اروپا تنها از 2 فاکتور مستقیم عرضه و تقاضا تاثیر گرفته و شناور است.

به عبارت دیگر زمانی که تقاضای برق در اروپا افزایش پیدا کند، شاهد افزایش قیمت برق هم هستند.

پس، قیمت برق با توجه به میزان عرضه و تقاضا افزایش می‌یابد. همین افزایش قیمت برق موجب می‌شود تا مشترکان برق اروپایی اعم از مشترکان خانگی، مشترکان صنعتی و مشترکان کشاورزی متحمل هزینه قابل‌توجه شده و برای فرار از این هزینه از میزان مصرف برق خود بکاهند و گرمای تابستان برای آن‌ها غیر قابل تحمل شود.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد