قیمت بلیت اتوبوس‌ برگشت زايران اربعین اعلام شد

قیمت بلیت اتوبوس‌ برگشت زايران اربعین اعلام شد

مدیرکل حمل نقل مسافری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای قیمت بلیت اتوبوس‌های بازگشت زايران اربعین از مرز مهران را اعلام کرد.

خبرگزاری مهر: مدیرکل حمل نقل مسافری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای قیمت بلیت اتوبوس های بازگشت زايران اربعین از مرز مهران را اعلام کرد.

داریوش باقرجوان اظهار داشت: بر اساس اعلام ستاد اربعین، زايرانی که در ایام اربعین به صورت هوایی به عتبات عالیات مشرف می‌شوند می‌توانند در بازگشت یا از مسیر هوایی و یا از مسیر زمینی به کشور بازگردند.

وی درباره تامین ناوگان جاده مسافری زايران اربعین در مسیر بازگشت از مرز مهران گفت: طبق عرف سال‌های گذشته، دوره زمانی پیک سفرهای بازگشت زايران، یک روز قبل از اربعین، روز اربعین و یک روز بعد از اربعین است.

مدیرکل حمل و نقل مسافری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اظهار کرد: طبق محاسباتی که داشته ایم، ممکن است 20 هزار نفر بلیت برگشت هوایی را انتخاب کنند و 40 هزار نفر زمینی برگردند که به طور متوسط در هر یک از سه روز مذکور، 13 تا 14 هزار نفر از مسیر زمینی وارد کشور می‌شوند.

وی ادامه داد: اما اگر حتی کل 60 هزار نفری که در ایام اربعین حسینی (ع) به زیارت عتبات عالیات خواهند رفت، بخواهند بصورت زمینی از مرز مهران برگردند، متوسط ورودی به کشور از این پایانه مرزی، 20 هزار نفر است؛ با در نظر گرفتن 670 دستگاه اتوبوس با متوسط ظرفیت هر اتوبوس، 30 نفر می‌توانیم این زايران را جابه جا کنیم؛ بنابراین دغدغه‌ای در خصوص تامین ناوگان نداریم و شرایط بازگشت زايران، عادی است.

باقرجوان در خصوص نرخ بلیت اتوبوس برای بازگشت زايران نیز گفت: نرخ گذاری اتوبوس‌های تردد زايران اربعین، تابع شرایط گذشته است؛ اتوبوس‌ها ناگزیر هستند در این ایام به دلیل نبود مسافر برای مسیر رفت، یک سر خالی تردد کنند لذا در قیمت بلیت سفرهای بازگشت، نرخ سفر یک سر خالی اتوبوس‌ها برای بازگرداندن زايران لحاظ می‌شود.

local_offerبرچسب‌ها:

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد