پیش بینی بورس فردا سه شنبه 26 اسفند 99/ تنها نکته نگران کننده این روزهای بورس چیست؟

پیش بینی بورس فردا سه شنبه 26 اسفند 99/ تنها نکته نگران کننده این روزهای بورس چیست؟

بورس امروز 24 اسفند 99 سبز بود و شاخص‌ها نیز با سبزپوشی به استقبال بهار می‌روند. وضعیت بورس فردا چگونه خواهد بود؟

به گزارش نبض بورس، امروز 24 اسفند 99 شاخص‌ها همه سبزپوش بودند و تنها نکته منفی بازار امروز به مانند روز‌های گذشته همان خروج پول حقیقی بود که ادامه پیدا کرد. امروز هم 472 میلیارد تومان پول حقیقی از بازار خارج شد.  

 
بورس فردا چگونه خواهد بود؟

رویا ذبیحی سامانی کارشناس و تحلیلگر بازار سرمایه در گفتگو با خبرنگار نبض بورس گفت: در 3 روز معاملاتی هفته اخیر تعداد صفوف فروش بر روی حدودا 300 نماد و تعداد صفوف خرید در تایم آخر بازار حدودا 30 نماد بوده است.

وی ادامه داد: با توجه به حرکت شاخص و همچنین وضیعت صفوف، نشان دهنده این هست که بازار گرایش به نماد‌های شاخص ساز، پتروشیمی، فلزی و معدنی دارد. بخش نامه سازمان برای صندوق‌های درآمد ثابت باعث شده است که آن‌ها گرایش به خرید سهام با پی به‌ای پایین و سود تقسیمی بالا داشته باشند و خرید آن‌ها هنوز تمام نشده است و تا پایان سال احتمالا این گروه‌ها مورد توجه بازار باشند. همین موضوع باعث معاملات مثبت در این نماد‌ها شده است.

ذبیحی افزود: نماد‌های خودرویی و بانک، تنها یک روز با اقبال بازار مواجه شدند. با توجه به حجم معاملاتشان و اینکه کف قیمتی هستند، احتمال دارد که این گروه‌ها دوباره مورد توجه بازار قرار بگیرند.

این تحلیلگر بازار سرمایه در مورد وضعیت بورس در دو روز پایانی سال اظهار داشت: تسویه اعتبارات پایان سال، تقریبا تمام شده است و سمت عرضه ضعیف شده و احتمالا 2 روز آخر سال بازار خوبی داشته باشیم.

وی در انتها گفت: نکته نگران کننده این روز‌های بازار، معاملات اوراق اراد می‌باشد که طی امروز اوراق بدهی دولت 41 هزار میلیارد تومان بوده است که تقریبا 6 برابر حجم معاملات خرد بازار سرمایه می‌باشد و این حجم معاملات می‌تواند رقیب جدی‌ای برای بازار سرمایه باشد.

local_offerبرچسب‌ها:

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد