پیش‌بینی قیمت دلار امروز 31 تیر + آخرین قیمت دلار پیش از امروز

پیش‌بینی قیمت دلار امروز 31 تیر + آخرین قیمت دلار پیش از امروز

یک کارشناس بازار معتقد است برخلاف همیشه که تعطیلات باعث رکود و نزول در بازار ارز می‌شد، این بار تعطیلات به افزایش قیمت ارز دامن زد و انتظار می‌رود که روز دوشنبه بازار با روند افزایشی کار خود را آغاز کند. اما دلیل افزلیش قیمت ارز چیست؟

به گزارش تجارت‌نیوز، قیمت دلار در بازار دیروز 30 تیر با %0٫2 درصد افزایش، 24,519 تومان اعلام شده است.

روز دوشنبه بنا بر به پیشنهاد قرارگاه عملیاتی و کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی ستاد ملی کرونا و موافقت ريیس‌جمهور، تمامی ادارات استان‌های تهران و البرز از سه‌شنبه این هفته تا یکشنبه هفته آینده تعطیل اعلام شد. این را علی ربیعی سخنگوی دولت اعلام کرد.

پس از آن بانک‌ها و بازار متشکل ارزی هم تعطیل شدند. اقدامی که انتظار می‌رود بازار ارز را متاثر کند.

کامبیز افسری، فعال و کارشناس بازار ارز، تاثیر خبر این تعطیلی شش روزه بر بازار را این‌طور روایت می‌کند: ‌«از روز دوشنبه که اعلام کردند از فردا شش روز تعطیل است، بازار با خبر تعطیلی بانک‌ها دچار شوک ناگهانی شد و افرادی که ارز داشتند با این خطر مواجه شدند که ممکن است شش روز نتوانند ارز خود را بفروشند. به همین دلیل شروع به فروش کردند و قیمت‌ها پایین آمد تا آنجا که به 24 هزار و 300 تومان هم رسید».

او ادامه می‌دهد:«از بعد از ظهر روز دوشنبه اعلام شد که تعطیلی‌ها فقط شامل تهران و کرج است و شهرستان‌های اطراف همچنان فعل و انفعالات بانکی دارند و حتی برخی شعب منتخب هم در تهران به صورت کشیک باز هستند، دوباره تقاضا بالا رفت و قیمت تا 24 هزار و 450 تومان بالا رفت».

مطالعه بیشتر: دلار بعد از تعطیلات گران می‌شود؟

دنیای اقتصاد نوشت:

آینده دلار در دو پرده

برخی تحلیلگران باور دارند که در صورت ادامه وضعیت کم‌نوسان و کم‌تقاضای فعلی، از دست رفتن کانال 24 هزار تومانی دلار در دسترس خواهد بود. اگر قیمت دلار پایین محدوده 23 هزار و 800 تومان تثبیت شود، حتی احتمال افت دلار تا محدوده 22 هزار و 500 تومان مطرح خواهد شد. با این حال‌ به‌نظر نمی‌رسد که معامله‌گران بلندمدت بالای محدوده 23 هزار و 800 تومانی به‌راحتی فروشنده دلار شوند. آنها اعتقاد دارند تا زمانی‌که قیمت اسکناس آمریکایی بالای محدوده یاد‌شده قرار دارد،‌ احتمال رشد قیمت وجود خواهد داشت.

در این میان، عده‌ای از فعالان اعتقاد دارند که ممکن است روند بازار ارز از روز جاری تغییر کند. از نگاه این گروه تعطیلی بانک‌ها در تهران می‌تواند زمینه‌ساز کاهش عرضه ارز شود و زمینه را برای جوسازی نوسان‌گیران فعال کند. ممکن است عده‌ای نیز به دلیل تعطیلی‌های آتی، خریدهای ارزی خود را جلو بیندازند و از این طریق، فشار مضاعفی را به قیمت دلار وارد کنند. به باور تحلیلگران فنی در صورتی که مسیر قیمتی دلار تغییر کند، در گام اول‌ احتمال رشد قیمت تا محدوده 24 هزار و 800 تومان وجود خواهد داشت. با این حال‌ بسیاری از معامله‌گران عنوان می‌کردند که سطح تقاضا در سه روز ابتدایی هفته به اندازه‌ای نبوده است که انتظار برگشت قیمت دلار به مسیر افزایش پرقدرت را داشته باشند.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد