عقب‌نشینی سکه / آخرین قیمت طلا و سکه تا پیش از امروز 20 تیر

عقب‌نشینی سکه / آخرین قیمت طلا و سکه تا پیش از امروز 20 تیر

کاهش بهای سکه در پی ریزش ارزش دلار در داخل اتفاق افتاد اما رشد اونس طلا در معاملات بازار جهانی ترمزی برای تنزیل بیشتر سکه و مسکوکات طلا شد. آخرین قیمت طلا و سکه تا پیش از امروز چقدر بود؟

به گزارش تجارت‌نیوز، قیمت طلا گرمی 18 عیار در بازار آزاد دیروز شنبه 19 تیر با 700 تومان کاهش، یک میلیون و 63 هزار و 4000 تومان معامله شد.

همچنین دنیای اقتصاد نوشت: قیمت اونس طلا در معاملات روز جمعه تحت‌تاثیر افزایش نگرانی‌های بین‌المللی از ویروس کرونا نوع دلتا رشد کرد و بهترین رشد هفتگی خود را در 7 هفته اخیر به ثبت رساند.

بهای هر اونس طلا در آخرین روز معاملاتی با5/ 0 درصد افزایش، در قیمت 1807 دلار بسته شد و برای کل هفته 1/ 1 درصد افزایش را نشان داد که سومین هفته متوالی مثبت این فلز ارزشمند بود. به‌نظر می‌رسد پس از ریزش شدید قیمت طلا در ژوين، دوره تحکیم قیمت این فلز ارزشمند به پایان نزدیک شده است.

با این حال بعضی از تحلیلگران خاطرنشان کردند که سرمایه‌گذاران باید محتاط باشند؛ زیرا بازار طلا برای یافتن حرکت قیمت مثبت در مواجهه با موانع متعددی نظیر تغییر هدف تورم بانک مرکزی اروپا به 2 درصد در میان مدت، کاهش نرخ بهره از سوی بانک مرکزی چین و بازده بسیار پایین‌تر اوراق قرضه تقلا می‌کند.

عقب‌نشینی سکه

بازار طلا و سکه اولین روز هفته را با افت قیمت‌ آغاز کرد، کاهش بهای سکه در پی ریزش ارزش دلار در داخل اتفاق افتاد اما رشد اونس طلا در معاملات بازار جهانی ترمزی برای تنزیل بیشتر سکه و مسکوکات طلا شد.

بر این اساس هر سکه بهار آزادی روز گذشته با افت 5/ 0 درصدی به قیمت 10 میلیون و 670 هزار تومان عقب‌نشینی کرد. روز گذشته معامله‌گران تمایل زیادی به خرید سکه نشان ندادند، این عدم تمایل و تقاضا برای خرید سکه موجب شده فلز گرانبهای داخلی، در شکست محدوده مقاومت فنی 10میلیون و 800 هزار تومانی خود ناکام بماند.

با توجه به این موضوع کارشناسان بر این باور هستند که اگر سکه نتواند این محدوده قیمتی خود را به سمت بالا بشکند احتمال می‌رود که قیمت‌های پایین‌تری را برای این کالا شاهد باشیم.

اخبار مرتبط با طلا را در صفحه اختصاصی ارز و طلا تجارت‌نیوز بخوانید.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد