تحلیل تکنیکال و بنیادی خگستر | روند صعودی ادامه خواهد یافت؟

تحلیل تکنیکال و بنیادی خگستر | روند صعودی ادامه خواهد یافت؟

خگستر یکی از نمادهایی است که از اوج قیمتی خود بیش از 86 درصد اصلاح قیمتی داشته است. این نماد در چند روز گذشته روند رو به رشدی را داشته است. آیا روند صعودی خگستر ادامه خواهد یافت؟

به گزارش نبض بورس، خگستر امروز را مثبت آغاز کرد و بلافاصله مشمول قانون نوسان بیش از 20 درصد در 5 روز متوالی شد و به همین علت یک ساعت سهم بسته شد و بعد از یک ساعت قیمت دوباره به گردونه معاملات برگشت و در کل معاملات متعادلی را داشت به طوری که، نه به مثبت قابل توجهی داشت و نه منفی شد. در نهایت سهم با معامله 368 میلیون برگه سهم که نسبت به میانگین روز‌های پیش 50 درصد بیشتر بود و پایانی 0.2 درصد مثبت بسته شد.

تحلیل بنیادی خگستر

در تحلیل خالص ارزش دارایی‌های هر سهم خگستر به بررسی پرتفوی بورسی و غیر بورسی آن می‌پردازیم.

پرتفوی بورسی:
مهم‌ترین شرکت‌های بورسی خگستر شامل؛ ایران خودرو، بانک پارسیان، صنعتی نیرو محرکه و محورسازان ایران خودرو است. ارزش روز پرتفوی بورسی شرکت 10,953 میلیارد تومان و ارزش افزوده بورسی شرکت مبلغ 6,804 میلیارد تومان می‌باشد.

پرتفوی غیر بورسی:
ارزش برآوردی پرتفوی غیر بورسی شرکت 4,600 میلیارد تومان و ارزش افزوده غیر بورسی شرکت مبلغ 2,900 میلیارد تومان می‌باشد.

بدین ترتیب NAV هر سهم خگستر 3,900 ریال و نسبت P/NAV روز شرکت 55 درصد می‌باشد.

تحلیل تکنیکال خگستر
 

خگستر طی یکسال گذشته از اوج قیمتی خود بیش از 86 درصد اصلاح قیمتی داشته که اخیرا مقداری از این ریزش‌ها را ریکاوری کرده است، اما همچنان افت معناداری از اوج قیمتی خود دارد. ساختار اصلاح در خگستر بصورت WXY بوده است که شاخه‌ Y تا هدف قیمتی فیبوی 0.38 بسط روی 163 تومان امکان افت قیمت داشته است که در محدوده 175 تومان و نزدیک به 163 تومان با اقبال خریداران همراه شده و فعلا توانسته است تا محدوده‌ 220 تومان رشد کند.
الگوی برگشتی سهم از محدوده‌ 170 تومان بصورت کف دو قلو است که می‌تواند تا تارگت 230 تومان رشد کند.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد