آخرین قیمت طلا پیش از امروز 10 خرداد

آخرین قیمت طلا پیش از امروز 10 خرداد

قیمت طلا گرمی 18 عیار در بازار آزاد دیروز یکشنبه 9 خرداد با 21 هزار و 200 تومان افزایش، یک میلیون و 100 هزار نومان معامله شد. آخرین شرایط و قیمت در بازار طلا چکونه است؟

به گزارش تجارت‌نیوز، قیمت طلا گرمی 18 عیار در بازار آزاد دیروز یکشنبه 9 خرداد با 21 هزار و 200 تومان افزایش، یک میلیون و 100 هزار نومان معامله شد. قیمت سکه بهار آزادی در بازار آزاد امروز یکشنبه 9 خرداد با 547 هزار تومان افزایش، 10 میلیون و 648 هزار تومان معامله شد.

قیمت جهانی طلا باتوجه به تعطیلی بازارهای بین‌المللی تغییر نکرد و در رقم 1904 دلار ثابت ماند، این در حالیست که تحلیلگران پیش بینی می کنند صعود بعدی این فلز ارزشمند در ایستگاه 1950 دلار باشد.

براساس گزارش ایسنا، ادوارد مویا، تحلیلگر ارشد بازار در شرکت OANDA به کیتکونیوز گفت: در دو ماه گذشته پیش بینی‌هایی از سقوط طلا به 1600 دلار وجود داشت. بازار طلا اکنون نسبت به معاملات این فلز ارزشمند هیجان زده است. این حقیقت به قوت خود باقی است که برای تغییر موضع سیاست پولی بانک مرکزی آمریکا، بازار کار این کشور باید بهبود قابل ملاحظه‌ای پیدا کند.

بارت میلک، مدیر استراتژی جهانی شرکت تی دی سکیوریتیز اظهار کرد: طلا اکنون روند صعودی پیدا کرده زیرا بازار در حال حاضر آمار اقتصادی ضعیفتر از حد مطلوب و نرخ تورم بالاتر را هضم می‌کند.

به نظر می‌رسد بانک مرکزی آمریکا بازارها را متقاعد کرده که با وجود تورم بالاتر، صبور خواهد ماند و سیاست پولی فعلی را به این زودی تغییر نمی‌دهد.

مویا در این باره گفت: بانک مرکزی چراغ سبزی به قیمت طلا برای ادامه روند صعودی داده است و 1950 دلار سطح مهم بعدی است که باید نظاره کرد. همچنین نشانه‌هایی از بهبود تقاضای خرید طلا از سوی بانکهای مرکزی وجود دارد. اکنون که بانکهای مرکزی بیشتر خرید می کنند و سرمایه گذاران خرد بیشتری به صندوقهای ETF طلا وارد می شوند، پتانسیل شکسته شدن قیمت بالاتر وجود دارد. بازار ممکن است به این حقیقت متمرکز شود که فاصله چندانی با رکورد بالا ندارد و نیروی صعودی واقعی هم در حال شکل گیری است.

تحلیلگران به کیتکونیوز گفتند: نوسان رمزارزها هم از قیمت طلا پشتیبانی کرده است.

آخرین اخبار مرتبط با بازار طلا را در صفحه طلا و ارز تجارت‌نیوز بخوانید.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد