روند صعودی قیمت‌ها در بازار طلا / قیمت طلا و سکه امروز 3 آبان

روند صعودی قیمت‌ها در بازار طلا / قیمت طلا و سکه امروز 3 آبان

اونس جهانی طلا افزایش یافت و به کانال 1800 دلاری رسید. قیمت طلا 18 عیار به یک میلیون و 169 هزار تومان افزایش یافت.

به گزارش تجارت‌نیوز، در بازار امروز اونس جهانی طلا افزایش یافت و به نرخ 1800 دلار رسید. قیمت طلا در بازار امروز افزایش یافت و به یک میلیون و 169 هزار تومان رسید.

قیمت سکه در بازار امروز در سایت اتحادیه طلا تهران 11 میلیون و 830 هزار تومان اعلام شد. در بازار آزاد نرخ سکه در محدوده 11 میلیون و 900 هزار تومان ثبت شده است.

افزایش امیدواری‌ها در بازار سکه

افزایش قیمت دلار در ابتدای هفته موجب شد سکه امامی نیز با قدرت در مسیر صعودی قرار بگیرد. فلز گران‌بهای داخلی روز شنبه 60 هزار تومان رشد را به ثبت رساند و توانست به محدوده 11 میلیون و 880 هزار تومان برسد. بخشی از افزایش قیمت سکه نیز ناشی از رشد بهای اونس طلا در بازارهای جهانی بود. طلا در انتهای هفته توانست خود را بالای محدوده هزار و 790 دلار نگه دارد. به گفته فعالان در صورتی که طلای جهانی روز جمعه از مرز هزار و 800 دلاری برنمی‌گشت، فلز گران‌بهای داخلی به راحتی تا بالای محدوده 11 میلیون و 900 هزار تومانی پیشروی می‌کرد.

جهش قیمت اونس طلا در معاملات بازار جهانی به نزدیکی مرز 1800دلار و نیز انتظارات صعودی در بازار ارز، قیمت سکه را تقویت کرد. اما کم‌رمق بودن تقاضای سرمایه‌گذاران در بازار داخلی، مانع افزایش بیشتر قیمت‌ها شد و تغییر چندانی در بهای سکه ایجاد نکرد. به این ترتیب سکه امامی در سطح 11میلیون و 880‌هزار‌تومان مورد داد و ستد قرار گرفت. برخی کارشناسان بازار طلا پیش‌بینی می‌کنند که در معاملات هفته جاری با توجه به افزایش قیمت‌ها در بازارهای نفتی، طلای جهانی نیز همچنان سیر افزایشی داشته باشد. در مقابل، به نظر می‌رسد نرخ ارز داخلی با توجه به شرایط موجود شاهد تغییرات چندانی نباشد و در همین محدوده باقی بماند. بنابراین انتظار می‌رود نرخ سکه امامی با توجه به فشارهای تقویت‌کننده و ترمز دلار، نوسانات محدودی را به خود ببیند.

مطالعه بیشتر: آخرین قیمت طلا و سکه پیش از امروز سوم آبان / افزایش امیدواری‌ها در بازار سکه

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد