با کاهش حقوق عوارضی، گمرک درآمد 35 همت را از دست داد

با کاهش حقوق عوارضی، گمرک درآمد 35 همت را از دست داد

ایلنا: رییس کل گمرک ایران اظهار داشت: برای تسریع انجام امور و تسهیل فرآیندگمرکی برای مردم، حقوق و عوارض گمرکی را کاهش دادیم به طوریکه از 4 درصد به یک درصد رساندیم و...

محمد رضوانی‌فر در مراسم افتتاح بندر خشک ریلی تهران با بیان اینکه براساس سند اولیه برنامه هفتم توسعه که تدوین شده، هدف آرمانی توسعه اقتصادی عدالت محور  در دستور کار و اجرا است، اظهار داشت: یکی از اصلی‌ترین موضوعات برنامه هفتم؛ توسعه و تسهیل و کاهش هزینه‌های فرایند حوزه‌های مرتبط با تجارت است.

وی ادامه داد: در ذیل این برنامه و هدف، مجموعه‌ بسته‌های سیاستی و حمایتی در نظر گرفته‌ایم که از جمله آن روان‌سازی و حمل یکسره کالا و استفاده از ظرفیت ماده 42 قانون امور گمرکی است که کالاها با حداقل زمان ترخیص شوند.

رییس کل گمرک کشور با بیان اینکه حجم علمیات با بالاترین سرعت در حال انجام است، گفت: برای تسریع انجام امور و تسهیل فرآیندگمرکی برای مردم، حقوق و عوارض گمرکی را کاهش دادیم به طوریکه از 4 درصد به یک درصد رساندیم و در این مدت درآمد از دسترفته از این محل بیش از 35 هزار میلیارد تومان بوده‌است.

وی افزود: اما مهمتر از از این موضوعات ایجاد زیرساخت‌ها است و باید ظرفیت ترانزیتی کشور در جاده‌ها و بنادر و شبکه ریلی راافزایش دهیم و گستردگی روابط ترانزیتی تجاری با کشورهای همسایه و بالفعل این ظرفیت به ایجاد زیرساخت‌ها نیاز دارد در کنار آنمی‌توان از ظرفیت ترانزیتی راین منطقه جغرافیایی(بندر خشک ریلی تهران) که در نزدیکی مراکز تجاری کشور است، استفاده کرد. همچین سرعت روند گمرکی را افزایش می‌دهیم و رویه‌های گمرکی در بندر خشک ریلی تهران آغاز خواهد شد.

معاون وزیر اقتصاد با اشاره افزایش سرعت تشریفات گمرکی گفت: تشریفات گمرکی مربوط به صادرات را به سه تا 4 ساعت انجام می‌دهیم.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد