روسیه به توافق کاهش تولید متعهد است

روسیه به توافق کاهش تولید متعهد است

معاون نخست‌وزیر روسیه از تعهد این کشور به توافق کاهش تولید خبر داد و گفت، تولید نفت روسیه به حدود 9.3 میلیون بشکه خواهد رسید.

به گزارش گروه اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس به نقل از رویترز، الکساندر نوآک، معاون نخست‌وزیر روسیه پس از نشست اوپک پلاس گفت: روسیه به توافق کاهش تولید پایبند است.

اوپک پلاس که متشکل از کشورهای صادرکننده نفت خام و هم پیمانانش نظیر روسیه است روز یک شنبه پس از 7 ساعت مذاکره تصمیم گرفتند، توافق کاهش تولید را تا پایان سال 2024 تمدید کنند، اما از ابتدای ژانویه 2024 یک کاهش یک میلیون و 400 هزار بشکه‌ای دیگر هم اعمال خواهند کرد.

این گروه سال گذشته کاهش تولید 2 میلیون بشکه‌ای را در دستور کار خود قرار داده بود که این رقم در آوریل امسال یه 3.66 میلیون بشکه در روز رسید.

نوآک گفت: «نتیجه این مذاکرات تمدید توافق کاهش تولید تا پایان سال 2024 بود.»

وی خاطرنشان کرد، مجموع کاهش تولیدی که اوپک پلاس از اکتبر 2022 به آن متعهد شده است به و 3.66 میلیون بشکه در روز رسیده است برای تضمین ثبات بازار جهانی نفت است.

به نوشته این گزارش، با این حال، بخش زیادی از این کاهش تولید واقعی نیست، زیرا این گروه اهداف تولیدی روسیه، نیجریه و آنگولا را کاهش داده تا با سطوح تولید واقعی کنونی پیش بروند.

دفتر نواک همچنین اعلام کرد، روسیه سطح تولید نفت خام خود را از اول ژانویه به 9.828 میلیون بشکه در روز کاهش خواهد داد و با در نظر گرفتن کاهش داوطلبانه 500 هزار بشکه‌ای تولید نفت مسکو که قبلا اعلام کرده بود، تولید نفت این کشور به حدود 9.3 میلیون بشکه در روز خواهد رسید.

نواک گفت، بازار کم و بیش متعادل شده و تقاضا در حال افزایش است؛ در عین حال اوپک پلاس تصمیمات بانک‌های مرکزی در سطح جهان در مورد نرخ بهره را رصد می‌کند؛ از جمله بانک مرکزی آمریکا تا سرنخ‌هایی از اقتصاد جهان و تاثیر آن بر میزان مصرف سوخت بیابد.

وی افزود: «نرخ بهره، شاخصی است که بر سرمایه‌گذاری‌ها و تقاضا برای نفت و محصولات نفتی تاثیر می‌گذارد.»

این مقام روس تصریح کرد، اوپک پلاس در صورت لزوم می تواند تصمیمات خود را تغییر دهد.

پایان پیام/

local_offerبرچسب‌ها:

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد