امید به بازدهی مثبت در بورس 1400 وجود دارد؟

امید به بازدهی مثبت در بورس 1400 وجود دارد؟

بازار سهام در سال 1400 با روند نزولی همراه بوده است، اما فاکتورهای مختلفی در آینده وجود دارد تا بتواند بازدهی خوبی برای سهامداران داشته باشد. آیا بورس می‌تواند امیدوا‌رکننده باشد؟

به گزارش تجارت‌نیوز، بازار سهام در سال 1400 با سناریوهای مختلفی روبه‌رو است. وجود انتخابات ریاست جمهوری، مذارکرات برجام و روی کار آمدن دولت جدید از فاکتورهای تاثیرگذار برای بازار سهام در سال 1400 است. پیش‌بینی‌ها برای بازار سهام در سال 1400 بسیار متفاوت است و با توجه به شرایط سیاسی و اقتصادی موجود، کارشناسان سناریو‌های مختلفی را برای بازار در نظر گرفته‌اند. برخی از کارشناسان بازار سهام را در سال 1400 با یک روند تعادلی-صعودی می‌دانند و در مقابل برخی دیگر از کارشناسان، تحرک خاصی را برای بازار پیش‌بینی نمی‌کنند و معتقدند بازار واکنش خاصی به شرایط نشان نمی‌دهد.

ولید هلالات، ريیس هیيت مدیره سبدگردان اقتصاد بیدار با اشاره به این موضوع که بازار سرمایه با توجه به پتانسیل‌هایی که دارد، همواره مورد توجه سهامدارن بوده است، توضیح داد: بازار همواره به این انتظار پاسخ مثبت داده و توانسته انتظارها را تا حدودی برآورده کند.

این کارشناس بازار سرمایه معتقد است با توجه به تورم موجود در اقتصاد ایران، بورس می‌تواند به اصطلاح تورم را بگیرد و سوددهی نسبتا خوبی داشته باشد.

ولید هلالات با اشاره به این موضوع که شرایط سرمایه‌گذاری در سال 99 تمام شد، توضیح داد: باید با توجه به شرایط بازار پیش رفت و می‌توان در بعضی از سهم‌ها در بلند مدت با توجه به نوسان قیمت دلار سود کسب کرد.

‌او با بیان اینکه در سال 1400 نباید کسی به دنبال جبران ضرر باشد، تصریح کرد: سال 1400 یک موقعیت جدید، با فرصت‌های سرمایه‌گذاری جدید است که می‌توان بر اساس فرصت‌های جدید، سرمایه‌گذاری‌های جدیدی را آغاز کرد.

ولید هلالات در پاسخ به این سوال که اگر شما 100 میلیون تومان پول داشتید چه ترکیبی از سرمایه‌گذاری را انتخاب می‌کنید گفت: اگر بازار سرمایه در حالت نزولی باشد، طبیعتا باید درصدی از سرمایه را نقد کرد و درصدی را در آن قرار داد. اگر بازار سرمایه در حالت متعادل‌تری از نیمه دوم سال 99 باشد، می‌توان با نگه ‌داشتن حجم متوسطی از سرمایه خود در بازار سهام بازدهی مثبتی از بازار کسب کرد.

او در پایان با اشاره به اینکه امکان دارد در طول سال برخی از صنایع جهانی با تحرکات مثبتی همراه شود و بازار سهام هم به تاثیر از آن‌ها واکنشی نشان دهد می‌توان سوددهی خوبی برای نقدینگی ذخیره ما داشته باشد. پتانسیل برخی از نمادها و شرکت‌ها در حالتی است که می‌تواند با وجود بازار متعادل، اگر فاکتور مثبتی برای آن‌ها رخ دهد، در روند مثبتی قرار بگیرند.

منبع: سایت کاریزما

آخرین اخبار بازار سهام را در صفحه بورس تجارت‌نیوز دنبال کنید.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد