برگشت قیمت دلار / 10 خبر مهم برای آینده ارز

برگشت قیمت دلار / 10 خبر مهم برای آینده ارز

درحالی که پیش‌بینی می‌شد با آغاز به کار جو بایدن، ريیس جمهور جدید آمریکا به دلیل امیدواری‌ها برای کاهش تحریم‌ها، قیمت دلار روند نزولی چند روز اخیر خود را ادامه دهد اما دیروز قیمت دلار نسبت به چهارشنبه حدود هزار تومان گران شد.

به گزارش تجارت‌نیوز، درحالی که پیش‌بینی می‌شد با آغاز به کار جو بایدن، ريیس جمهور جدید آمریکا به دلیل امیدواری‌ها برای کاهش تحریم‌ها، قیمت دلار روند نزولی چند روز اخیر خود را ادامه دهد اما دیروز قیمت دلار نسبت به چهارشنبه حدود هزار تومان گران شد. اما در ادامه چه خواهد شد؟ آخرین اخبار حاوی چه سیگنال‌هایی برای بازار ارز هستند؟ در زیر 10 خبر احتمالا مهم برای آینده دلار را می‌توانید بخوانید:

ـ با برگزاری مراسم تحلیف ريیس جمهور جدید آمریکا، دولت جو بایدن رسما کار خود را آغاز کرد.

ـ وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: از ابتدای سال جاری تا پایان فصل پاییز حجم سرمایه گذاری در کشور نسبت به مدت میانگین سال 98 بیش از 200 درصد رشد کرده است.

ـ سند ترتیبات مالی مرکز مدیریت اطلاعات بلایا برای آسیاواقیانوسیه دیروز از سوی سفیر جمهوری اسلامی ایران در بانکوک و آرمیدا سالسیا آلیسجابانا، دبیر اجرایی اسکاپ به نمایندگی از دبیرکل سازمان ملل متحد امضا شد.

ـ معاون برنامه‌ریزی وزارت بهداشت از دریافت وام بانک جهانی و خرید تجهیزات پزشکی (سی تی اسکن) از این محل خبر داده و گفته که این اتفاق از سال 2005 تاکنون بی‌سابقه بوده است.

ـ پنجشنبه اخیر دو انفجار در بغداد رخ داد که برخی منابع خبری عراق به نقل از یک منبع امنیتی عراقی از افزایش آمار تلفات این دو انفجار به21 کشته و 44 زخمی خبر داده‌اند.

ـ ريیس جمهور با بیان اینکه دنیا نیازمند به نفت و گاز ایران است، گفت: شما امروز را نبینید که چند سال ما را در فشار و تحریم گذاشتند، بالاخره جهان و منطقه به نفت و گاز ایران آن هم با جایگاهی که ایران دارد نیازمند است.

ـ وزیر نفت در خصوص روی کار آمدن ريیس جمهور جدید آمریکا و اثر آن بر فروش نفت ایران گفت: باید چند روزی صبر کنیم. بیژن زنگنه همچنین گفت: تا پایان سال 1401 گاز سوزاندنی در کشور نخواهیم داشت؛ ریل‌گذاری خوبی در این زمینه انجام شده و حتی بخش بسیار سنگین مسیر طی شده است.

ـ ريیس اتاق مشترک ایران و کره جنوبی می‌گوید که دلارهای بلوکه شده تا پایان سال از کره جنوبی آزاد می‌شود؛ این در حالی است که به گفته دبیر کل اتاق مشترک ایران و کره جنوبی 80 درصد شرکت‌هایی که عضو اتاق بودند، مبادلاتشان با کره جنوبی قطع و بیشتر مبادلات تجاری متوقف شده است.

ـ ريیس سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: نرخ ارز در لایحه بودجه سال آینده 11 هزار و 500 تومان در نظر گرفته شده است و امیدواریم مجلس شورای اسلامی در این زمینه هماهنگی و همکاری لازم را داشته باشد.

ـ وزیر بهداشت با بیان اینکه هفته آینده از شروع اولین فاز واکسن ساخت داخل در رازی رونمایی می‌شود، گفت: امیدوارم قبل از 22 بهمن و طبق مصوبه اولویت بندی شده، واکسیناسیون را در گروه‌‌‌ها شروع کنیم.

آخرین اخبار مربوط به دلار را در صفحه ارز و طلا دنبال کنید.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد